måndag 31 december 2012

Utmaningarna 2012.

Här nedan har jag samlat alla utmaningar under 2012. Hur gick det egentligen med allt?
Här är en sammanfattning av alla utmaningar med kommentarer.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pocketlovers Tre på tre-utmaning.
Avklarad!

I min bokhylla-utmaningen:
Första inlägget
Avklarad!

30 days of books-utmaningen:

  Day 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15,
          16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 Kommer att fortsätta under 2013.

Läsa minst 100 böcker under 2012. Se min Reading Challenge på Goodreads.
  Avklarad! Blev 110 böcker!

Enligt O:s Kill hyllvärmare, att läsa de böcker som har stått alldeles för länge i hyllan.

Här är min lista på böcker som ännu står olästa:

(Ska försöka läsa ut så många av dem som möjligt, men sätter inget krav på hur många. Att läsa ska vara lustfyllt!)

The unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin
The host - Stephanie Meyer
This Lullaby - Sarah Dessen Gick sådär. Hade inte så många på den här listan och The Host står fortfarande oläst. Vore roligt att hinna läsa den tills filmen kommer, men vi får se.


Enligt O:s Två gånger är en vana, dvs läsa en andra bok av en författare jag gillar, men bara läst en bok av.

Mina val:
David Levithan (Läst Dash and Lily's book of dares och nu också Liten parlör för älskande + Love is the higher law. )
Stephanie Perkins (Började med att läsa Anna and the french kiss och nu har jag även läst Lola and the boy next door) Avklarad!

Läsa ut de serier som jag har påbörjat:
Shopaholic-serien av Sophie Kinsella
The Princess Diaries-serien av Meg Cabot
Hemsökt-serien av Meg Cabot
+

Vampire Academy av Richelle Mead The Maze Runner av James Dashner Gick ju ganska bra iallafall. Bara the Maze Runner kvar och den är inte utläst pga sista delen ej finns i paperback ännu.

Författare jag skulle vilja läsa:
Sarra Manning
John Green  (Läst The Fault in our stars)
James Dashner (Läst de två första delarna i Maze Runner-trilogin)
Richelle Mead (Läst Vampire Academy-serien)
Cassandra Clare (Läst de två första delarna i TMI)
Libba Bray (Läst Beauty Queens)
Ally Carter (Läst Heist Society)
Stephanie Perkins (Läst Anna and the french kiss och Lola and the boy next door)
Scott Westerfeld
(Läst Uglies)
Alexandra Potter
Sheila O' Flanagan (Läst Inte han!, Syskonkärlek, Luftslott m.fl.)
Ali McNamara
Lauren Oliver (Läst Delirium och Before I fall)
Sarah Waters
Stephen King (Läst Carrie)
Gail Carriger (Läst Själlös)
Lauren DeStefano (Läst Wither)Det här gick ju rätt så bra. Har bekantat mig med de flesta författare jag hade lust att läsa så är nöjd!

Hur har det gått för er? Klarade ni era utmaningar?

4 kommentarer:

  1. Tycker att du har klarat dina utmaningar med bravur! :D
    Själv hade jag inga förra året. La till en "läsa 50 böcker innan året är slut"-utmaning i mitten på året, den höjde jag sedan till 60, och sen till 70. Jag stannade på 68. Vilket känns okej, men jag ska ha ett mål på 100 till nästa år! :D
    Gott Nytt år! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år Cecilia! Ja, jag är nöjd med mina utmaningar.

      Radera
  2. Du klarade ju dina utmaningar riktigt bra. Gott Nytt År på dig!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...