lördag 8 december 2012

Vargbröder av Michelle Paver

Canon EOS 1100D

Titel: Vargbröder
Författare:
Michelle Paver
Serie: Han som föddes att möta mörkret

Förlag: Bokförlaget Semic
Utgivningsår: 2009
Språk: Svenska
Antal sidor: 352


(Utläst den 2 december 2012)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beskrivning från Adlibris:

Tolvårige Torak är ensam, sårad, skräckslagen och på flykt. Hans far ligger död bredvid honom, attackerad av en demon i skepnad av en björn. Och i Storskogen lurar farorna överallt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:


Handling:

Gillade den här boken jättemycket! Spännande och lättläst!

Spänning/Fart:
Precis lagom. Inte för mycket action men heller inte för lite. Man ville hela tiden veta vad som skulle hända och jag kunde inte sluta läsa när jag väl hade börjat.

Karaktärer:
Ulv, Ulv, Ulv!!! ÄLSKADE HONOM!!!! Aaaww, blev helt kär! Däremot störde jag mig på att Torak i början var så taskig mot den lilla vargungen. Men det blev ju bättre sedan så...

Blev jätteorolig för Ulv flera gånger, men jag har på känn att han och Torak kommer att få ett alldeles speciellt band ju längre in man läser i serien. Titeln syftar ju iallafall på det och det är vad jag hoppas på. Isåfall kommer de att bli de finaste bröderna någonsin. <3

Skrivsätt:
Väldigt lättläst och lagom långa kapitel!

Sammanfattning och betyg:
Spännande och lättläst och helt underbar. En solklar femma! Måste läsa fortsättningen snart!!!


 

Tack så hemskt mycket till Bokförlaget Semic för detta fina, fina rec-ex!

4 kommentarer:

  1. Jag är så glad att du gillade den!!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yay! Och jag har dig att tacka för att jag läste den. Gillade den jättemycket. Jag är kär i lilla Ulv! <3

      Radera
  2. Gud vad kul att du tyckte om den! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...