lördag 29 december 2012

Winter Town av Stephen Emond

Canon EOS 1100D
Titel: Winter Town
Författare: Stephen Emond
Förlag: Little Brown Books for young readers
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 352

Denna bok ingår i temat: Vinter/Jul. Klicka här för att se på temavideon.


(Utläst den 22 december 2012)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
Every winter, straight-laced, Ivy League bound Evan looks forward to a visit from Lucy, a childhood pal who moved away after her parent's divorce. But when Lucy arrives this year, she's changed. The former "girl next door" now has chopped dyed black hair, a nose stud, and a scowl. But Evan knows that somewhere beneath the Goth, "Old Lucy" still exists, and he's determined to find her... even if it means pissing her off.
Can opposites attract? Or does growing up mean having to grow apart?

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
En mysig bok som påminde mig mycket om Dash and Lily's book of dares. Samma stil, samma känsla. Inte så mycket julstämning egentligen, men ändå en bok som passar väldigt bra att läsa under julhelgen. Illustrationerna påminde mig även om Namnsdagsflickan. Speciellt seriestripparna som Evan ritat.


Spänning/Fart:
-

Karaktärer:
Jag tyckte om Evan väldigt mycket. Tyckte han kändes lite mysigt nördig á la Seth Cohen från The O.C. Däremot så störde jag mig lite på Lucy. Hon kändes väldigt barnslig och omogen tyvärr.

Skrivsätt:
Väldigt likt David Levithans och Rachel Cohns böcker. Tyckte om de mysiga illustrationerna också. Det gav boken en ännu mysigare känsla.

Sammanfattning och betyg:
En jättemysig bok som jag säkert kommer att vilja läsa om någon annan vinter. Det får bli en lite svagare fyra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...