lördag 1 december 2012

YA som utspelar sig på internat?

Har kommit på på senaste tiden att jag verkligen gillar böcker som utspelar sig på internat. T.ex Harry Potter, Hex Hall och första boken i House of Night (innan serien spårade och blev dålig, för att inte säga usel.)

Har ni läst några böcker som utspelar sig på internat? Förresten så såg jag just den här. En spin-off på Hex Hall - YAAAAY!!!!!



Måste läsa!!! Vill ha NU. Vilket snyggt omslag, kommer ju matcha Hex Hall skitbra! Synd bara att den inte släpps förrän nästa år. ORKA VÄNTA! Och varför släpps aldrig sista delen i Hex Hall i paper back?

Men åter till min fråga. Vilka YA-böcker har ni läst som utspelar sig på internat?
Rekommendera mig, please!



11 kommentarer:

  1. Gallagher Girls utspelar sig på en internatskola, Vampire Academy utspelar sig också till en viss del på en internatskola. Variant av Robison Wells gör också det. Det är de som jag kan komma på just nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för svar. Kanske borde läsa Gallagher Girls iaf. VA har jag ju läst. variant kanske vore nåt.

      Radera
  2. ÅH va kul =) och jaaaaaa.... vaarför varför släpps den inte nån gång...! Vill läsa NU!

    SvaraRadera
  3. Lauren Kate's böcker utspelar sig på internat. Har läst första boken i serien och tyckte inte så mycket om den, men andra har gillat den. Så hur som helst är det ett svar på din fråga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, kankse ska testa dem då, tack för tipset!

      Radera
  4. Måste ta och köpa hem Hex hall. Har bara hört gott. Är den bra??

    SvaraRadera
  5. Den enda jag kommer att tänka på är John Greens Looking for Alaska.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...