onsdag 2 januari 2013

2013 Mythology Challenge

I år så så kommer jag att vara med i två officiella läsutmaningar, Goodreads Reading Challenge och Mythology Challenge. 

Detta inlägg handlar om Mytology Challenge, som jag tyckte verkade väldigt rolig då jag ju gillar mytologi. Reglerna för att vara med samt vilka böcker jag kommer att ha läst finns här nedan. Har inte riktigt bestämt mig än för vilka böcker jag kommer att läsa. Men skulle tro att det kommer att bli en hel del Percy Jackson...

Kopierat från About To Read som håller i utmaningen.

hop
The challenge is to read 10 YA or Middle grade novels that incorporate any type of Mythology in the story line (Greek, Egyptian, Norse, etc.).


• The challenge will run from January 1, 2013 – December 31, 2013.
• You can join anytime by adding your name to the linky list below
• Books must be read in 2013
• If you are a blogger, please write a sign-up post that links back to this challenge page (Please use the image above in the post).
• If you are not a blogger, just leave a link to your account on Goodreads, Twitter, Facebook, LibrayThing, etc.
Not sure what to read? Check out the YA Mythology Challenge Goodreads List

1. Starcrossed Helena - Josephine Angelini
2. Gudarnas ö - Tera Lynn Childs
3. Den gudomliga prövningen - Tera Lynn Childs
4. Starcrossed Hades - Josephine Angelini
5.
6.
7.
8.
9.
10.

6 kommentarer:

  1. vad kul att du också ska vara med! Själv kommer jag nog att undvika Percy Jackson, har redan läst dem ett antal gånger. :P Men kanske kommer att läsa House of Hades som kommer ut i höst... C:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en kul utmaning tycker jag. Ok, har inte läst någon Percy Jackson så för mig är det ju lite av ett måste.

      Radera
  2. Då kan jag verkligen rekommendera Neil Gaiman (igen!). Han är såå bra på mytologi. T.ex. Odd and the Frost Gigants. Kolla upp den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe har fortfarande inte läst något av Neil Gaiman. Äger dock en bok som måste bli läst snart.

      Radera
  3. ÅÅhh, det här låter ju som en fantastisk utmaning! :D Jag håller på att läsa Percy Jackson just nu (avslutade 3an idag). Jag kommer helt klart haka på den här! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...