onsdag 23 januari 2013

Happy Bookaholic TAG!

Blev taggad av Cilla att göra denna tag. Hon hittade den i sin tur här. Verkar kul, så vi kör på en gång.

FRÅGORNA:


1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Oj, ALLT! Jag älskar att ha ett nytt äventyr att se fram emot. En ny historia. Jag älskar vackra böcker med fina omslag som får pryda min bokhylla. Jag älskar också att plocka upp böcker som har blivit hyllade och själv få avgöra om boken lever upp till mina förväntningar.

2. Hur ofta köper du nya böcker?
Ganska ofta. Men det är ju lite olika så klart. Men blir ju alltid några böcker varje månad. Ibland många, ibland lite färre.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Jag föredrar egentligen bokaffärer, t.ex. Pocket Shop och SF-bokhandeln.

4. Har du någon favorit bokaffär?
SF-bokhandeln i Gamla Stan. Helt klart!

5. Brukar du förbeställa böcker?
Nej, det brukar jag inte. Har väl hänt någon gång. Men det är definitivt färre än 5 gånger. Har kanske hänt 2 ggr eller något sånt.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nej, det har jag inte. Jag köper lite när jag känner för det. Däremot så brukar jag ju bromsa inköpen lite när jag känner att det har blivit väldigt många böcker. Och jag köper ju inte fler böcker än vad jag har råd med haha.

7. Bokköpstopp - är det något för dig?
Funkar ibland. Har det just nu iallafall! Ibland klarar jag det, och ibland inte. Oftast brukar det fungera halvbra. Det vill säga att jag iallafall köper lite färre böcker än vad jag annars brukar göra under den specifika perioden.

8. Hur stor är din bokönskelisa?
ENORM!

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
De tre första delarna i Saknad-serien av Meg Cabot skulle ju inte sitta fel.

10. Vem taggar du vidare?
Jag taggar Bella, Miriam och Tessan!

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig och att SF-bokhandeln är en favorit. Jag har aldrig förbeställt en bok men jag har köat för att få köpa Harry Potter några gånger.

    SvaraRadera
  2. Awsome! Kul att du ville svara på frågorna :D
    /Cilla

    SvaraRadera
  3. Kul =) tack för taggningen!

    Känns som att jag kommer svara typ exakt samma som dig :P =)
    Gör den i helgen! ^^

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...