fredag 4 januari 2013

Heist Society av Ally Carter

Canon EOS 1100D
Titel: Heist Society
Författare: Ally Carter
Serie: Heist Society
Förlag: Orchard
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska Antal sidor: 332

(Utläst den 29 december 2012)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
When Katarina Bishop was three, her parents took her on a trip to the Louvre…to case it. For her seventh birthday, Katarina and her Uncle Eddie traveled to Austria…to steal the crown jewels. When Kat turned fifteen, she planned a con of her own—scamming her way into the best boarding school in the country, determined to leave the family business behind. But now her dad's life is on the line, and Kat must go back to the world she tried so hard to escape...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
En bok om tjuvar? AWESOME - något annorlunda! En typisk YA i övrigt, men så uppfriskande att få läsa om någonting annat än vampyrer och paranormal romance. Det här är annorlunda och det älskar jag.

Spänning/Fart:
Blir aldrig segt! Inte en enda gång. Det är högt tempo genom hela boken och det är bra!

Karaktärer:
Jag gillade Kat, hon är cool och kaxig och tuff. Och Hale, aaaaw. Hur kan man inte gilla honom? En mästertjuv som är snygg, cool och omtänksam - ett riktigt kap! (Inte för att jag planerar att bli ihop med en tjuv, men ni fattar vad jag menar... ;-)

Skrivsätt:
Carter skiftar mellan berättarrösterna. Jag önskar att det istället bara varit en berättarröst, är inte jätteförtjust när författaren växlar mellan flera olika perspektiv. Hade varit bättre om hon hållit sig till Kat! Men det är väl det enda negativa. I övrigt är det fartfyllt och spännande med lagom långa kapitel.

Sammanfattning och betyg:
En fartfylld och spännande YA-bok med härliga karaktärer. Gillar verkligen att läsa om tjuvar. Kanske är min nya grej? Ska definitivt fortsätta att följa den här serien och kanske även plocka upp någon mer serie av Ally Carter! Betyget för Heist Society får bli fyra av fem tassar.



2 kommentarer:

  1. Har varit nyfiken på denna ett tag nu får nog ta och köpa hem den snart tror jag.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...