lördag 12 januari 2013

I min brevlåda (38): Book Haul

Det har blivit dags för en ny Book Haul. Shit vad mycket böcker jag har att läsa nu. Från och med nu är det köpstopp. Väntar dock på några paket och nåt bokbyte också. Sedan, efter det ska jag låta bli att köpa några böcker ända fram tills bokrean.

Ett inofficiellt nyårsläfte jag hade var ju att förbättra mina bokvideor här på bloggen och då främst kvalitén. Lovade ju mig själv att jag skulle lära mig att filma med systemkameran, så det här är resultatet. Jag hoppas att ni gillar och att ni tycker att kvalitén är bättre nu. För nu har jag skaffat både nytt objektiv och stativ. Så nu jäklar ska det filmas och fotas! Vill även passa på att tacka er som gav mig tips här. Tack för all hjälp! Ni får dock själva avgöra om det skett någon förbättring!

30 kommentarer:

  1. Som alltid bra video :) kvalitén är verkligen mycket bättre i denna video än i de tidigare :) jag har alltid gillat dina video inlägg men det är verkligen bättre kvalité nu :)

    SvaraRadera
  2. Mycket trevlig läsning du presenterar igen!. Bildkvalitén på videon var väldigt mycket bättre.

    SvaraRadera
  3. Mycket stor skillnad, det blev väldigt fin bild! :)
    Många bra böcker såg det ut att vara. Hoppas att du får en trevlig läsning! :)

    SvaraRadera
  4. Det där blev ju riktigt bra. :D
    /Gottfrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gottfrid! Det var ju mycket tack vare dina superbra och användbara tips! :) Tack och bock!

      Radera
  5. Jättebra! Otrolig skillnad på kvalité! Jag ska också bli bättre på att använda systemkameran istället för webkameran...
    Jättefina böcker!
    /Cilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cilla! Vad kul att du tycker det. Ja, jag är jättenöjd med alla böcker. Nu är förresten Insurgent beställd ;-)

      Radera
  6. Yay, mycket bättre kvalité nu! Superfint video! Jag har förresten samma storleksproblem med TMI och TDI-serierna. Har böckerna i blandade storlekar och det ser inte alls snyggt ut. Varför finns de i så många olika format och storlekar???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vet inte. Jobbigt ju att hålla reda på och nej ser inte så snyggt ut.

      Radera
  7. Verkligen jättebra kvalité!! Det ser så proffsigt ut ;D Hoppas att du gillar Pobopacalypse för jag har själv funderat på att köpa den men det har liksom aldrig blivit av. Får vänta och se vad du tycker om den först kanske :) Och så måste jag säga att trots att jag läst tre böcker ut TMI-serien och bara en ur TDI-serien, så tycker jag att TDI är mycket bättre! Hoppas du gillar dem! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia, vad roligt att du tycker det. Vad kul att du också tänkt köpa den. Får se vad jag tycker om den då... Åh då har jag nåt att se fram emot i Clockwork Angel alltså. Kul!

      Radera
  8. Wow vilken kvalité! Jättebra gjort Nelly!! :D Jag fick hem The Mortal Instruments-boxen i inbundet format (5 böcker) i fredags. Är så himla pepp!!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tessie! Vad kul att du tycker det. Åh, LÄÄÄÄS!!! Så himla spännande!

      Radera
  9. Jättebra kvalitet på videon! Tyvärr har jag inte läst någon av de böcker som togs upp, men jag håller med dig om att den lilla "pixiboken" såg väl tunn ut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Pixiboken är skittunn. 50 sidor. SVISCH!

      Radera
  10. Åh jag har också tänkt köpa Robopacalypse så hoppas den är bra! Säger som alla andra, mycket bra kvalié!

    SvaraRadera
  11. Vad avis jag blir, mycket bra kvalitet =) Bra video! Riktigt snygga och stilrena text/inforutor. Vilket program använde du?

    Robopocalypse har verkligen coolaste omslaget ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag använder iMovie då jag har en Macbook air.
      Gillar det också. Det är coolt!

      Radera
    2. Jävla iMovie... vill med ha :( Alla bra videos verkar göras med de programmet! Ska fan skaffa mig en mac någon dag trots att de är så dyra och att jag egentligen gillar pc mer, bara för de programmet :P

      Radera
    3. Haha... jag var helt ani Mac förut, men sedan introducerade min sambo mig för mac och jag blev helt såld.

      Radera
  12. Köpte hem Robopacalypse för några veckor sen mest på grund av omslaget men har inte läst den än, haha. Men jag hade inte någon aning om att den skulle bli film! :D

    SvaraRadera
  13. Väldigt fin bild blev det :) Jag har läst The Pledge men jag hade väldigt svårt att få ihop den... Den har ju sådan coolt koncept men den var inte riktigt som jag trodde. Jag blev helt kär i språket, det var det allra bästa :) Den är läsvärd och andra delen The Essence har precis kommit ut, jag vill ha den!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg The Essence på Sf-bokhandeln också. Vill ha!

      Radera
  14. Oh, the envy! Blev ju mycket bättre kvalitet och fina färger. Ser så mysigt ut där du sitter. Nu stör det mig ordentligt att jag inte kan filma med min systemkamera. Måste komma på något för å lösa skräpvideoproblemen... Trevliga böcker också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tyckte om. Tack!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...