söndag 6 januari 2013

Måsteläsning för 2013.

Blev inspirerad av Miriam som gjorde ett inlägg med måste läsa-böcker för någon dag sedan. Och då jag just nu försöker köra Operation: Läsa alla mina olästa böcker, så passar ju detta inlägg väldigt bra. Då jag ju dessutom äger de flesta av de här. (Inte alla men nästan)

Här nedan följer alltså en lista på böcker som jag verkligen borde läsa då de alla har blivit hyllade på diverse bloggar och vloggar.




Just det glömde The Host... vet inte varför den har stått oläst sedan jag köpte den då den kom ut. Har liksom aldrig lust att läsa den. Började men kom aldrig in i den. Jätteseg ju.

Detta är alltså böcker som jag har hört otroligt mycket gott om men som jag ännu inte har läst. Jag äger faktiskt alla på den här listan förutom Insurgent. Håller ju på att läsa Divergent just nu.

Är det någon väldigt populär bok som jag har missat? Vilken av dessa "hyllvärmare" borde jag ta tag i först? Har grym beslutsångest! Funderar på ta tag i någon av dem redan nu direkt efter Divergent, vilken skulle ni ha läst?

14 kommentarer:

  1. The Host av Stephanie Meyer?
    I så fall tyckte jag i alla fall att den var bra! (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, that's the one.
      Okej... jag vet inte varför jag har så svårt för den.

      Radera
    2. Jag upplevde den också som seg, man måste igenom halva innan det verkligen händer saker. Men förkunskaperna som man får är viktiga, det är helt klart värt det. Ge den en chans till! :)

      Radera
    3. Okej, jo vi får se.

      Radera
  2. The Host eller Clockwork angel!

    SvaraRadera
  3. Cinder är min favorit av de böcker som du har listat upp så jag tycker givetvis att du ska läsa den först :)

    The Scorpio Races blev jag rätt besviken på faktiskt, rekommenderar hellre The Raven Boys (som förövrigt kommer ut på svenska i år) istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cinder, alright.

      Nej, vad tråkigt. Blir inte The Raven Boys nu eftersom jag inte äger den. Får köpa den senare.

      Radera
  4. The Host borde du verkligen ge en chans till! Den är jätteseg i början, men blir jättebra när du väl har kommit förbi det sega :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh... undrar om jag någonsin kommer läsa den... sååååå seg.

      Radera
  5. Nattens cirkus har jag hört mycket bra om. Jag köpte den här om dagen och ser fram emot att läsa den. Anna dressed in blood måste jag köpa då alla talar så gott om den. The host har stått oläst i min hylla jag vet inte hur länge, haha kanske dags att ta tag i den. Vill läsa den innan jag ser filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag med... men den är ju så himla seg och TJOCK!

      Radera
  6. Har bara läst Cinder men den var jättebra och väldigt annorlunda! :D Det är ju typ en dystopi också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag nog vänta lite med den. Blir så enformigt annars.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...