tisdag 1 januari 2013

Temainlägg: Dystopier 2.0

Det har blivit ett nytt år och med det även en ny månad, vilket betyder nytt tema här på bloggen :-)
Första temat jag hade här på bloggen var ju när jag jag läste dystopier. Då var det ju tänkt att jag skulle ha läst Divergent. Men den hanns tyvärr inte med den gången och tyvärr  så  har den blivit liggande sedan dess. Fy skäms. Alla har ju läst och älskat den boken. Och jag har inte ens läst den ännu. Pinsamt. Dags att göra något åt.

Så därför har jag bestämt att jag kommer att köra på tema: Dystopier 2.0 (vilket jag redan nämnt) under januari. Den här gången SKA Divergent bli läst. Tillsammans med ytterligare några kompisar. 

(Skulle ha spelat in en video med de här böckerna egentligen men hade inte riktigt ork för det just nu så ni får nöja er med en bild istället.)

Canon EOS 1100D
Böckerna jag kommer att läsa blir (från ovan) Lär dock inte bli denna ordning, utan kommer att bli lite efter humör:

1984 - George Orwell (En riktig klassiker som jag tycker att man bör ha läst.)
Blood Red Road - Moira Young (En bok jag har hört att många har läst. Själv så köpte jag den i Köpenhamn i somras och den har blivit liggande sedan dess. Dags att ta tag i den nu tycker jag.)
Divergent - Veronica Roth (Alla älskar den här! Måste läsas!)
The Selection - Kiera Cass (Boken jag fick av Cecilia inför det här temat. Var ju faktiskt vi som bestämde tillsammans att vi skulle ha parallellt Dystopi-tema.)

Hade även en bok till som hade kunnat passa in under detta temat men tror jag sparar den till mitt zombie-tema istället.

Det här ska bli jättekul! Kommer dock att försöka läsa ut City of glass som jag precis påbörjat först. Innan jag tar tag i det här. Men kul kommer det att bli!

6 kommentarer:

  1. 1984 är jag riktigt nyfiken på. Vad kul det ska bli med ett till dystopitema :)

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Himla fina böcker! Hoppas du gillar the Selection :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag med! Har börjat läsa 1984 nu.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...