tisdag 1 januari 2013

The Princess Present av Meg Cabot

Canon EOS 1100D
Titel: The Princess Present
Författare: Meg Cabot
Serie: The Princess Diaries #6.5

Förlag: Harper Teen
Utgivningsår: 2004
Språk: Engelska
Antal sidor: 96

Denna bok ingår i temat: Vinter/Jul. Klicka här för att se på temavideon.


(Utläst den 25 december 2012)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
Mia would give all the jewels in Genovia for the perfect present
Every year, Princess Mia spends the holidays in Genovia with Grandmère. This year, she's looking forward to the most perfect Christmas ever: her boyfriend, Michael, and her best friend, Lilly, are coming to Genovia, too.
But even a princess's plans can go awry. Lilly has a lot to learn about palace protocol, and with all the state holiday functions Mia must attend, there's no time to linger under the mistletoe with Michael. Worst of all, Mia hasn't been able to find him the perfect gift.
Can Mia stop her (bah-hum)bugging long enough to see that the perfect present has nothing to do with international express courier -- and everything to do with real love? (Though some shiny silver ribbon never hurts ...)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
Var inte så jättemycket handling. Mia letar efter den perfekta julklappen till Michael and that's about it. Detta är ju en så kallad mellandel i serien så därför är den jättekort, under 100 sidor.


Spänning/Fart:
-

Karaktärer:
Jag kan inte säga detta nog många gånger. Jag ÄLSKAR Mia. Ja, det gör jag verkligen. Hon är min kompis. Eller jag önskar att hon var det.

Skrivsätt:
Och nej, det är inte bara Mia jag älskar, jag älskar även Meg Cabot. Hon är verkligen min favoritförfattare.

Sammanfattning och betyg:
Det här är svårt. Hade jag läst den här i boken i rätt ordning så hade jag nog tyckt att den varit en av de sämre delarna. Men eftersom jag inte gjorde det utan istället läste den som något slags extramaterial till Princess Diaries-serien så tyckte jag istället att den var jättebra. Antagligen bara för att jag saknat serien så mycket. Det får därför av nostalgiska skäl bli en femma. För jag sa väl att jag älskar den här serien?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...