fredag 25 januari 2013

The Selection av Kiera Cass

Canon EOS 1100D
Titel: The Selection
Författare: Kiera Cass

Serie: The Selection
Förlag: Harper Collins Children's Books
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska
Antal sidor: 327

 
Ingick i temat: Dystopier 2.0. Klicka här för att se på temavideon.


(Utläst den 15 januari 2013)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
Thirty-five beautiful girls. Thirty-five beautiful rivals…

It’s the chance of a lifetime and 17-year-old America Singer should feel lucky. She has been chosen for The Selection, a reality TV lottery in which the special few compete for gorgeous Prince Maxon's love.

Swept up in a world of elaborate gowns, glittering jewels and decadent feasts, America is living a new and glamorous life. And the prince takes a special interest in her, much to the outrage of the others.

Rivalry within The Selection is fierce and not all of the girls are prepared to play by the rules. But what they don’t know is that America has a secret — one which could throw the whole competition… and change her life forever.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:
The Bachelor möter YA dystopi. Intressant och lite annorlunda! Gillade verkligen kastsystemet i den här boken. Tyckte det var en riktigt intressant värld att läsa om.

Blev dock en hel del kärleksproblem och velande hit och dit. Mig gjorde det dock inget. Jag har faktiskt inget emot att läsa om sånt. Men förstår om andra tycker det blir lite tjatigt och jobbigt att läsa om. 


Spänning/Fart:
Inte jättehändelserik. Men ändå spännande.

Karaktärer:
I början tyckte jag jättemycket om America och Aspen. Och tyckte att hon definitivt inte borde bli intresserad av Maxon... Jag tyckte dock bättre om Maxon mot slutet av boken, men är fortfarande inte helt övertygad. Dock så tror jag att han har potential att kunna bli en riktig sweetheart.

Skrivsätt:
Gillade skrivsättet. Det var lättsamt och romantiskt och sidorna flög fram.

Sammanfattning och betyg:
En underhållande och intressant och ibland ganska romantisk dystopi som jag tyckte mycket om. Och visst är omslaget alldeles, alldeles underbart?!

Tycker absolut att The Selection är värd fyra tassar! Det är en riktigt bra bok (så länge man klarar av lite kärleksdrama.)


2 kommentarer:

  1. Jag var inte riktigt intresserad av The Selection först, men efter att ha sett recensioner på den lite överallt så längtar jag bara tills jag får läsa boken :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...