söndag 20 januari 2013

Update... on things. Ny bokhylla, lässtatus och Meg Cabot - min idol.

Tänkte bara att jag skulle uppdatera lite här om lite bokrelaterade saker som hänt. Idag bestämde jag nämligen att det får vara nog. Har ju haft en liten bokhylla i sovrummet där jag förvarat alla mina olästa böcker. Den hyllan har svämmat över de senaste veckorna. Speciellt då jag inte kan ha mina böcker allra längst ner därför att de då riskerar att råka illa ut för att någon Goliat kanske plötsligt får för sig att mina böcker är leksaker eller ännu värre... mat. Så ja, alla mina olästa böcker har den senaste tiden legat lite överallt. Så idag åkte sambon och jag till Ikea för att införskaffa en till likadan bokhylla som kan få plats bredvid den andra. Så här har ni resultatet! (och ja, jag har köpstopp nu fram tills Bokrean.)


                                                                       Canon EOS 1100D

^ Blev riktigt nöjd. Nu ser det lite mer prydligt ut.

I övrigt så har det inte hänt så mycket på bokfronten. Jag har läst ut några böcker, som det kommer recensioner på inom kort. Har faktiskt varit duktig och läst ut två böcker nu i helgen. Nu är det dags att sätta tänderna i Blood red road av Moira Young.

Igår tittade jag på Avalon High på Netflix. Blev skitöverraskad när jag såg att den fanns som film då det ju är min favoritförfattare Meg Cabot som har skrivit boken. Borde nog läsa den nu. Älskar ju typ allt som Meg Cabot skrivit. Någon som har läst?

10 kommentarer:

  1. Så fint det blev. Önskar att jag hade lika fint bland mina olästa. har verkligen akut hyllbrist så mina ligger staplade på varandra och i dubbla rader i hyllan just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, känns bra att ha fått lite ordning.

      Radera
  2. Fint det blev! Nu blev jag också sugen på att städa om i min bokhylla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det. Det är riktigt nice att göra ibland.

      Radera
  3. Jag har länge funderat på att ha alla olästa böcker för sig, men de är ju så många! ._.

    SvaraRadera
  4. Det är mitt nästa projekt här hemma, en redig bokhylla i sovrummet för alla olästa böcker istället för att de trängs med trollens filmer i vardagsrummet.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...