söndag 27 januari 2013

Varma kroppar av Isaac Marion

Canon EOS 1100D

Titel: Varma kroppar
Författare: Isaac Marion
Förlag: Mixx Förlag
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 287
 
(Utläst den 20 januari 2013)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
A zombie who yearns for a better life ends up falling in love—with a human—in this astonishingly original debut novel.

R is a zombie. He has no memories, no identity, and no pulse, but he has dreams. He doesn’t enjoy killing people; he enjoys riding escalators and listening to Frank Sinatra. He is a little different from his fellow Dead.

Not just another zombie novel, Warm Bodies is funny, scary, and deeply moving.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

Handling:

Har haft en väldigt kluven uppfattning gällande zombie-böcker. Har varit nyfiken länge, men samtidigt trott att det inte riktigt var min typ av genre. Testade ju med The Forest av hands and teeth förut och fastnade inte alls för den. Så efter det har jag varit tveksam, men måste säga att den här boken hade en väldigt intressant tvist på det här med zombier. Tyckte även väldigt mycket om slutet på boken kan jag säga... En lite gulligare zombiehistoria.

Spänning/Fart:
Inget jättehögt tempo. Men ändå intressant så att man vill fortsätta läsa. Läste ut den på en och en halv dag.

Karaktärer:
Otroligt kul med en bok ur en zombies POV. Trodde jag nästan inte fanns. Brukar ju oftast handla om någon form av zombie apokalyps med ett en liten grupp överlevande som ska klara sig undan zombierna. Detta var något annat och därför väldigt intressant. Jag tyckte väldigt mycket om R som huvudperson! Han kändes väldigt mänsklig för att vara en zombie. En zombie som blir kär liksom? Jag gillar´t!

Skrivsätt:
Inget att klaga på. Kanske lite långsamt emellanåt, men på det stora hela väldigt bra.

Sammanfattning och betyg:
En annorlunda zombie-bok som jag tyckte mycket om. Gillade verkligen R och ser oerhört mycket fram emot filmen. Blir en solklar fyra till Varma kroppar!




Tack till Mixx Förlag för detta fina rec-ex.

8 kommentarer:

  1. Den boken blev jag lite nyfiken på nu. Och jag har en likadan termosmugg såg jag :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskade också den!! Så himla fin den där R. Nästan så man vill ha en zombie alltså! Haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... awww jo absolut. En zombie till pojkvän.

      Radera
  3. Jag ska också läsa den snart! Är väldigt nyfiken :) Roligt att höra att du gillade den!

    SvaraRadera
  4. SV: Ja jag har ju blivit så inspirerad av dig och Miriam så det var ju lika bra att ta tag i det. Haha Hex hall är absolut en ny favorit serie!

    Den har ISBN: 978-0-547-41730-1 kan säga att den är ännu finare i verkligheten så du kommer inte bli besviken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Ska beställa den då, tack för numret!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...