söndag 9 augusti 2015

2 x Twitterrecensioner.

Två böcker till som jag nyligen läst ut men inte har så jättemycket att säga om.


Falla sönder - Tahereh Mafi
(Utläst 7 februari 2013)
"Novellen som handlar om Warner. Dock så är ju inte Warner min favoritkaraktär och därför tyckte jag inte att den här var jätteintressant. Hände inte så mycket men jag fick ju lite mer förståelse för honom nu. Är glad att jag har läst den iallafall."
Betyg:
3/5 tassar

Ett rec-ex från B.Wahlströms, tackar!



Kommentar efter omläsning:

Destroy me - Tahereh Mafi
Läste denna på engelska nu vid omläsningen och jag tycker verkligen att Mafis språk kommer fram SÅ mycket bättre på originalspråk. Dock kommer nog aldrig noveller att vara något för mig. Men som jag även skrev i min förra recension här ovan så får man mycket mer förståelse för Warner efter att ha läst den här novellen och det kan ju aldrig skada.


Betyget blir 3/5 tassar även denna gån
g.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Princess Lessons - Meg Cabot
(Utläst 9 februari 2013)

"Boken som lär ut hur man ska vara, klä sig etc om man är prinsessa. Kändes ganska onödig, men är man ett fan så är man. Jag gillade Mias kommentarer i slutet av styckena. De var rätt roliga!"
Betyg:
3/5 tassar

2 kommentarer:

  1. Jag känner väl sådär för noveller också men ibland kan de vara riktigt bra!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...