måndag 18 februari 2013

30 days of books. Day 29.

Dags för ännu en fråga i 30 days of books-utmaningen. Nästsista nu.


Day 29 – A book everyone hated but you liked.
En bok som alla andra hatade men som jag tyckte om. Svår fråga tyckte jag, men jag får nog svara två stycken böcker. Svårt också att veta om alla andra hatade dem, tror faktiskt ingen hatade de böcker jag har valt, men jag vet att många inte tyckte att de var något vidare.


Först har vi Sisters Red av Jackson Pearce. Den vet jag att många tyckte var ganska dålig. Jag däremot gillade den. Den var perfekt att läsa då jag hade lässvacka av någon anledning, vet egentligen inte varför jag gillade den så mycket. Jag är ju lite cheesy av mig och gillar att läsa om lite triangeldraman och sånt ibland, vet inte varför.


Den andra boken jag valt är Ingo av Helen Dunmore. Hade hört många negativa recensioner på den här innan jag läste den och hade därför extremt låga förväntningar då jag började läsa den. Blev faktiskt riktigt positivt överraskad då jag väl läste den. Inte alls så dålig som många verkade tycka. Tyckte den var riktigt bra.

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...