onsdag 6 februari 2013

Breaking Dawn part 2.

Skulle ju ha sett denna för länge sedan, men har bara inte blivit av. Men NU har jag äntligen sett den! Och jag säger bara WOOOOW!! Jag kom inte ihåg så mycket från boken... försökte kolla upp lite innan... men alltsååå shit. Måste skriva av mig lite om mina reaktioner.



Jag hade ju hört att slutet skulle vara annorlunda mot boken men jag hade inte förväntat mig detta. Jag satt som på nålar hela sista 35 minuterna. Och oj vad jag grät, tårarna sprutade... kunde inte låta bli att tänka... "Vilket blodbad det här kommer att bli!" Jag var livrädd att alla skulle dö. Det är så länge sedan jag varit så emotionellt connected med några karaktärer! Under hela fightsekvensen satt jag och grät och skrek rakt ut flera gången! "Kom igen, spöa skiten ut honom! NEEEEEEJ!!!!!! AKTA DIG!" o.s.v. Det var som rejäl berg- och dalbana och jag hade nästan velat spänna fast säkerhetsbältet där i stolen där jag satt.

Och sedan när twisten kom.... herregud!!!! Ni som sett filmen vet nog vad jag pratar om. Är så glad att jag inte fått den spoilad för mig innan. Älskade verkligen den här filmen! Enda minuset är väl att jag inte blev helt övertygad av vissa specialeffekter (kändes lite B ibland tyvärr) Men i övrigt så HIMLA BRA!!

Dock så har jag insett nu att jag egentligen är lite av en Bella/Jacob-shipper. Insåg aldrig det då jag läste böckerna. Men nu har polletten trillat ner. Jag tycker att hon skulle valt Jacob. Missförstå mig inte, jag gillar Bella/Edward också... men jag tror att det hade blivit något helt annat om hon hade valt Jacob.

Och åååååh, nu jag vill ha en sequel med Jacob och Renesmee!!


Någon mer som vill det?




10 kommentarer:

  1. åh filmen var såå bra!! Jag vill läsa om böckerna hela tiden och se om filmerna!! Det här är karaktärer som jag verkligen älskar :)

    SvaraRadera
  2. Jag har fortfarande inte sett den :P Men aa jag ska nog, kanske, någon gång. Kollar aldrig på film, men om jag är sjuk någon gång kanske ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt. Jag älskar film!

      Radera
  3. Jag har sett de två första enbart för att se vad hypen var men gillade inte alls, tyvärr :/

    SvaraRadera
  4. Alla gillade den så mkt. Själv tyckte jag nog det var den sämsta. Kändes för seg. Jag är dock Edward-fan och kanske det som är problemet att relationen mellan Bella och Edward är löst och det lite förstör spänningen. Men visst blev man berörd och upprörd av twisten. Jag blev helt chockad först och trodde att jag helt missat något =P Kunde jag minnas böckerna så fel ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår ja... spänningen med Bella och Edward försvinner ju så det förstår jag mycket väl. Jag blev jättechockad ja... jag typ: "WHAAAT????!" Men jag blev glad!

      Radera
  5. När jag läste böckerna ville jag helst av allt att det skulle bli Bella och Jacob, något som faktiskt förändrades när jag såg filmerna. Så tvärtom för mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej... jag tror jag nog tyckte att det skulle bli Bella och Jacob i böckerna med. Fast mer i filmerna.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...