torsdag 7 februari 2013

Häxor?

Jag beställde Spell Bound (sista delen i Hex Hall) för några dagar sedan och nu fick jag plötsligt ett stort behov av att läsa häxböcker. Men vet inte så jättemånga tyvärr. Någon som har några bra tips och säg inte Harry Potter, för den är för självklar för att behöva nämnas, okej? Borde kanske ha häxtema istället för Paranormal Romance tema, för det går ju bara så fruktansvärt dåligt hittills. Har inte börjat läsa någon av de böckerna ännu. Börjar hela tiden läsa något annat eller struntar i att läsa helt.

Någon som har några intressanta titlar att namedroppa? Now is the time. Kollade runt lite på Goodreads, men vet inte riktigt om jag hittade någon bra. Men kollade iofs ganska slarvigt.

16 kommentarer:

  1. Jag själv har ju häxtema för närvarande

    Kat incorrigible av Stephanie Burgis Gillade jag är middle grade bok!
    Blodsmagi av Tessa Gratton var helt okej, men läs inte om du har svårt för blod.
    Alla själars natt av Deborah Harkness gillade jag men den är väldigt tjock.

    Sen en bok som jag inte läst men vill läsa:
    Unspoken – Sarah Rees brennan tror jag handlar om häxor

    Sen http://www.goodreads.com/genres/witches dock var det inte så jättelockande böcker..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet... jag får köpa Once a witch.

      Det var där jag kollade.

      Radera
  2. Kommer ihåg att jag älskade Häxa av Celia Rees när jag var sisådär 13, men annars är jag dålig på häxböcker (förutom harry potter dårå <3)!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Just det! Där sa du nåt! Men är den nåt att ha?

      Radera
  4. Kommer endast på Born Wicked just nu. Den ser jag själv fram emot att läsa någon gång. http://www.goodreads.com/book/show/11715276-born-wicked

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den verkar rätt bra! tack för tips.

      Radera
  5. De jag kommer på nu är Unspoken och Beautiful Creatures :) Vet inte riktigt om BC handlar jättemycket om häxor, men kan säga att Unspoken handlar inte så jättemycket om det.. hoppas att det kommer in mer magi i tvåan :)

    SvaraRadera
  6. Darkest Powers serien av Kelley Armstrong handlar delvis om häxor, fast huvudpersonen är dock inte själv det. Men två av hennes.... följeslagare är det däremot :)
    Sedan har vi några böcker av Alex Flinn också. Alla hennes YA fairytale retelling böcker har på ett eller annat sätt med en häxa att göra. Fast vill du ha en bok med en häxa som huvudperson borde du satsa på hennes Kendra Chronicles serie. Det är dock inte från häxans perspektiv, men det är henne det typ handlar om. Svårt att förklara men du borde definitivt kolla upp dem!
    Sedan har vi de självklara som: Cirkeln triologin och The Raven Cycle :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för härliga tips!

      Radera
  7. Born wicked gillade jag väldigt mycket iaf :)

    SvaraRadera
  8. Det finns ett par relativt okända böcker av en människa som heter Sarah Mlynowski som handlar om häxor och jag tycker den är jättebra! Första boken heter BH:ar, bröllop och besvärjelser :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilken titel! Ska kolla in!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...