måndag 25 februari 2013

Mer personligt.

Haha, kanske borde göra om bloggen till en vanlig blogg istället så mycket som jag bloggar om vanliga grejor nu senaste tiden. Har nog drabbats av en mindre identitetskris som bara blir värre och värre känns det som. Vi har även börjat diskutera flytt här hemma. Min sambo har alltid velat bo i Linköping och jag har alltid vägrat att lämna Stockholm. Men nu har jag börjat tänka om, mycket p.g.a att jobbsökandet går så trögt. Hade ju inga som helst problem att få jobb före jul, och nu går det bara så fruktansvärt trögt. Känns som jag har tappat stinget totalt. Självförtroendet, orken... allt. Har börjat söka jobb allt längre hemifrån och och då känner jag att jag lika gärna kan flytta härifrån. För att NEWSFLASH: det kan bli extremt lång restid inom Stockholms kommun. Och det gör det otroligt svårt för mig att lösa Goliat. Min och sambons deal är ju att ska vi bo i Stockholm (eftersom han inte vill bo här egentligen) så är Goliat främst mitt ansvar och inte hans. Och då jag måste söka jobb allt längre bort så börjar det bli riktigt besvärligt. Däremot så har han lovat att flyttar vi till Linköping eller liknande så är läget helt annorlunda. Det finns dessutom jättemånga fördelar med att bo i Linköping. T.ex det blir lättare att lösa Goliat, jag behöver inte ha alltför långt till jobbet då jag ju kan cykla till mycket, vi får lika långt till Stockholm som hem till sambons föräldrar. Blir lättare vid jul och så, vi kan hitta en billigare lägenhet än den vi har nu vilket gör att vi kanske äntligen kommer att ha råd att åka på semester, vilket vi ju inte har nu p.g.a höga boendekostnader. Eller så kommer vi kanske att få råd att skaffa sommarstuga som vi inte heller har råd med idag. Det finns alltså väldigt många fördelar med att bo i Linköping. Så ja, jag är väldigt kluven just nu. Det enda som talar emot flytt är nog att jag ju inte har några kontakter där, vilket ju känns jobbigt. Men i övrigt så finns det nog bara fördelar med en flytt. Och nej, jag har faktiskt ingen lust alls längre att bo vägg i vägg med mitt gamla jobb där jag ju inte trivdes. Nej, UT MED DET GAMLA OCH IN MED DET NYA säger jag.

Kände bara att jag behövde skriva av mig lite. Har ju inget överhuvudtaget att göra med böcker, men jag behövde få ventilera lite. Jag förväntar mig inga goda råd eller så utan ville bara uppdatera er med vad händer i mitt liv just nu.

12 kommentarer:

  1. Jag tror man ibland mår bra av att flytta, man får både rensa bland sina ägodelar som dumpa lite psykiskt avfall och börja på nykula! Hade inte vi hus + sambons fasta jobb så tror jag att jag oxå hade velat prova att flytta och bo någon annanstans. Vi gjorde så gott det gick genom att flytta ut till en by där vi inte har några anknytningar och inte känner folk alls ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja egentligen vill jag inte flytta ifrån Stockholm... för jag älskar Stockholm, men jag känner att jag kanske behöver en ny fräsch start.

      Radera
  2. Jag skickar många kramar och hoppas verkligen att du mår bättre snart! Kan även säga att jag bor i Linköping och det är en riktigt trevlig liten stad. Den är precis mellanstor vilket gör att det är lätt att skaffa kontakter (eller så har i alla fall jag uppfattat det). Det är väldigt olikt Stockholm så jag vet inte om du skulle trivas men jag tycker i alla fall jättemycket om den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, soft!! Bor du i Linköping?? Gud vad najs!! Ja... det är lite läskigt då jag ju är van vid Stockholm. Men kommer ju egentligen från Vetlanda som ju är en BY typ. Bodde ju där i 18 år. Och det var inte min grej alls. Usch. Alldeles för litet. Men Linköping är ju mittimellan i storlek.

      Radera
  3. Verkar ju som om det finns fler fördelar än nackdelar när du listar dem, så jag säger Flytta! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur. Jo, så är det ju. Det är bara att jag är väldigt osäker på om jag kommer att trivas i Linköping som stad. Jag vill ju inte ångra mig. Det är väl enda problemet. I övrigt så är det ju nästan bara fördelar. Det är just att jag är osäker på om jag kommer gilla staden som sådan. Det är viktigt att man trivs i själva staden, vill ju kunna ha någonstans att shoppa och allt sånt. Älskar ju att det finns så många valmöjligheter i Stockholm.

      Radera
  4. Precis som du säger, ut med det gamla och in med det nya! Då kan en flytt vara ett alternativ. Och jag säger varför inte? Gå på känsla och kör på det. Du är fortfarande ung och jag ser inga som helst problem i att flytta tillbaka till sthlm om det inte är skoj(förutom bostadsbristen då kanske, hehe.)Nej, men allvarligt. Visst är det en stor förändring men samtidigt så om du hittar ett jobb i Linköping som du trivs på så kanske det är värt det? :) Stor lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart jag måste ju ha ett jobb först. Vi får se.

      Radera
  5. Om jag hade varit i denna situation och haft möjlighet, hittat en lägenhet och jobb, så skulle jag ha flyttat till någon annan stad för att få en ny fräsch start. Jag kan tänka mig att det blir en stor förändring, men jag håller helt med i "ut med det gamla och in med det nya". Ser bara fördelar då du listade upp dem. Fast förstår också att det kan vara svårt att lämna Stockholm bakom sig.

    Hoppas ni kommer fram till något svar som känns rätt för er båda :)

    SvaraRadera
  6. Som emigrerad stockholmare säger jag: flytta!! Stockholm finns alltid kvar. Men mindre städer kan bjuda på högre livskvalité än vad Stockholm gör. bara att slippa sl är värt en flytt!
    /Cilla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...