tisdag 26 februari 2013

Unearthly av Cynthia Hand

Canon EOS 1100D


Titel: Unearthly
Författare: Cynthia Hand
Serie: Unearthly #1
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 435


Denna bok ingår i temat Paranormal Romance. Mer om vad jag tyckte om den här boken kommer i temavideon alla böcker i temat är utlästa.  


(Utläst den 22 februari 2013)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
When Clara Gardner learns she's part angel, her entire life changes. She now has a purpose, a specific task she was put on this earth to accomplish, except she doesn't know what it is. Her visions of a raging forest fire and a mysterious boy lead her to a new high school in a new town but provide no clear instruction. As Clara tries to find her way in a world she no longer understands, she encounters unseen dangers and choices she never thought she'd have to make--between the boy in her vision and the boy in her life, between honesty and deceit, love and duty, good and evil. . . . When the fire from her vision finally ignites, will Clara be ready to face her destiny?
-
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 
Handling:
Paranormal Romance som handlar om änglar. Yay! Något nytt. Har ju aldrig läst någon bok om änglar förut. Är lite trött på varulvar och vampyrer faktiskt så änglar kändes som något fräscht för mig.

Dock är jag egentligen lite trött på paranormal romance som genre, men kändes väldigt skönt att få läsa om något annat än vampyrer för en gång skull.

Spänning/Fart:
Inte jättehändelsrerikt, men ack så underhållande. Jag tappade intresset lite i mitten, som jag ofta gör nuförtiden. Men över lag en väldigt underhållande bok.

Karaktärer:
Älskade Claras berättarröst. Jag kunde relatera till hennes sätt att tänka och jag kunde förstå hennes handlingar. En bra huvudperson och jag gillade även hennes kärleksintresse!

Skrivsätt:
Gillade... det var intressant och underhållande och lagom lättläst.

Sammanfattning och betyg:
En bra första bok i en serie. Har redan beställt hem tvåan och den ska läsas inom kort! Måste även passa på att ge en komplimang till det fina, skimrande omslaget. Blev jättebesviken på att tvåans omslag bara är blankt och inte alls lika fint. Någon som har samma problem?

Men det blir fyra starka tassar till Unearthly! Bra bok som jag verkligen rekommenderar!




2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...