onsdag 20 mars 2013

Chanslös av Gail Carriger

Canon EOS 1100D

Titel: Chanslös
Författare: Gail Carriger
Serie:
Parasol Protectorate
Förlag: Styxx Fantasy
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 375

 

Denna bok ingår i temat: Steampunk. Mer om vad jag tyckte kommer i temavideon längre fram.


(Utläst den 17 mars 2013)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:
Alexia Tarabotti, numera Lady Maccon, trivs i sin nya tillvaro som fru till Conall Maccon, Londonvarulvarnas alfa. Men hennes idylliska tillvaro störs snart då varulvsregementet återvänder från utlandet och slår ner sina tältpinnar på hennes gräsmätta. samtidigt sveper en farsot in över London, och den påverkar stadens övernaturliga invånare på ett skrämmande sätt.

På order av drottningen fattar Alexia sitt para­soll, går ombord på ett luftskepp och ger sig av mot Skottland, ursinniga varulvar och en märklig egyptisk mumie. Men det verkar som om någon helst ser att hon inte når sin destination och Alexia måste inse att det finns situationer som inte ens en kopp te kan rädda!

 
-
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 
Handling:
Andra delen om Alexia Tarabotti! Jag tyckte mycket om Själlös som jag läste för ett tag sedan och såg därför fram emot fortsättningen. Är också lite fascinerad över att den här serien är så porrig, haha...  och åh, jag älskar luftskeppen. Finns det några luftskepp idag, någon som vet? Måste jag googla på.

Spänning/Fart:
Lite seg emellanåt, hände inte jättemycket men jag tycker ändå om att läsa om Gail Carrigers steampunk-värld.

Och slutet!!! Aaaaaaaaaaaaaa, måste ha trean NUUUU!!!!

Karaktärer:
Jag gillar verkligen Alexia och Conall! Väldigt härliga karaktärer, så är det ju bara! Man kan inte låta bli att tycka om dem.

Skrivsätt:
Tycker mycket om Gail Carrigers sätt att skriva, det är stundtals väldigt humoristiskt och det älskar jag! Gillar verkligen många av dialogerna. Fnissade till flera gånger.

Sammanfattning och betyg:
En lite seg bok, men slutet drog verkligen upp betyget. Var helt fast de sista tjugo sidorna! Måste ha fortsättningen NU!

Blir en fyra för jag gillar verkligen den här serien trots att stora delar av den här delen kändes lite som en transportsträcka.





Tack till Styxx Fantasy för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...