torsdag 14 mars 2013

Cinder steampunk?

Mitt Steampunktema går ju sådär måste jag säga. Har inte läst en enda bok och nu har halva månaden gått. Suck. Försökte ju mig nyss på den första boken som inte var nåt för mig. Och då återstår ju bara tre böcker.

Men sedan så var jag inne på Goodreads och lallade runt lite och så visade det sig att några tycker att Cinder av Marissa Meyer är Steampunk. Whoa!! Det vore ju toppen för då skulle jag ju kunna inkludera den i temat också. Men nu är frågan, är det verkligen Steampunk? Jag trodde att Cinder var en fairytale retelling? Någon som kan hjälpa mig att reda ut begreppen?

2 kommentarer:

  1. Det är både och. Miljön kan anses vara steampunk och handlingen kan anses vara en fairy tale retelling. Böcker tillhör ju oftast flera olika genre. T.ex så är ju Leviathan av Scott Westerfield både en steampunk och alternative history :)

    Tyckte dock inte att steampunk-temat i Cinder var så himla tydligt men det kanske bara är jag :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, alltså det är inte jättemånga som tycker att det är Steampunk. Men såg att några tyckte det på Goodreads.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...