torsdag 28 mars 2013

Clockwork Angel av Cassandra Clare

Canon EOS 1100D

Titel: Clockwork Angel
Författare: Cassandra Clare
Serie: The Infernal Devices #1

Förlag:  McElderry Books
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 479


Denna bok tillhör temat: Steampunk. Sammanfattar alla böcker i en temavideo då temat är avslutat.

 

(Utläst den 24 mars 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Bokus:
Tessa is soon caught in a dangerous love triangle where a wrong decision could prove fatal. She will need all her strength to save her brother and stay alive as she learns the chilling truth of what really lurks on London's streets after dark. Discover more about the mysterious and sexy Shadowhunters in this thrilling prequel trilogy to the bestselling "Mortal Instruments" sequence.
 
-
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

 

Handling:
Har länge varit sugen på att läsa den här eftersom jag gillar The Mortal Instruments så mycket. Försöker därför läsa den här serien parallellt med TMI i den ordning som Cassandra Clare skrev böckerna.

Jag kan tyvärr inte säga att jag hittills gillar den här serien lika mycket som The Mortal Instruments, men Clockwork Angel är ändå en väldigt bra bok och jag gillar verkligen miljöerna. Det här är ju en steampunk-bok och jag älskar att läsa om  London som stad och älskar att läsa om de speciella klänningarna och allt som hör till genren.

Spänning/Fart:
Lite seg, inte lika högt tempo som i The Mortal Instruments. Så det tog en tredjedel ungefär innan jag började komma in i handlingen.

Karaktärer:
Det tog ett tag innan jag fastnade för Tessa som karaktär, men tycker ändå att hon är intressant och man ville hela tiden veta mer om hennes mystiska krafter. Jag saknade dock Jace och de andra till en början. Men det blev bättre allt eftersom och jag levde mig in i boken mer och mer ju mer jag läste.

Skrivsätt:
Älskar Cassandra Clares böcker. Älskar hennes humor och sarkasm och älskar som sagt att läsa om miljöerna i London i den här boken. Dock inte riktigt lika bra som TMI, detta. Men ändå väldigt bra.

Sammanfattning och betyg:
Gillade boken absolut, men saknade TMI under tiden som jag läste denna. Men ändå väldigt, väldigt bra och jag ser fram emot att läsa fortsättningen SNART.

Betyget blir fyra tassar, jag älskar Cassandra Clare!



4 kommentarer:

  1. Denna serien är jag sugen på:)
    Såg du håller på med Spellbound och jag har precis läst ut hela Hex Hall serien så recension finns på bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Saknade också TMI när jag läste denna, men efter andra boken så blev det tvärsom. Då saknade jag TID när jag läste TMI ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men det var ju skönt att höra. Då är båda serierna bra!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...