fredag 1 mars 2013

Filmatisering: The Perks of Being a wallflower


Så nu har jag sett den. Fick ju hem min Blue Ray i början av veckan. Tyckte om den nästan lika mycket som boken. Den var bra. Och jag måste säga att jag fattade aldrig slutet när jag läste boken. (Ja, jag är lite trög) Men jag förstod faktiskt aldrig riktigt vad som hände när jag läste boken, nu fattade jag äntligen. Haha! Rätt hemskt ju. Stackars Charlie!

Jättekul att se Emma Watson i något annat också. Åh, vad jag tycker hon är snygg i sitt korta hår, förresten.

Älskade slutet! Så fint! I övrigt har jag inte så jättemycket att säga. Det var en bra film. That's all I can say.

Fick mig att bli lite sugen på att läsa några fler "coming of age"-berättelser! Någon som har nåt bra tips? Skicka gärna om ni kommer på några som ni tycker är bra!

14 kommentarer:

  1. Har inte läst boken, men såg filmen alldeles nyss och gillade den så mycket.

    SvaraRadera
  2. Om du menar det med hans faster/moster, minns inte vad det var för släktskap, så verkar du inte vara ensam..
    http://www.goodreads.com/topic/show/864217-charlie-s-sexual-abuse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, är det jag menar. Fattade aldrig riktigt, kändes väldigt luddigt i boken och fattade aldrig var som verkligen hänt.

      Radera
  3. Har inte läst boken, men ska se filmen i dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar den.

      Radera
    2. Vad kul!! :-) Läs boken med, den är riktigt bra!

      Radera
  4. SV. Hm, den la sig i skräpposten av någon anledning :S
    Jaa, vad är det mer för böcker du byter bort då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är nog bara Coraline och Pride and prejudice and zombies.
      Förutom de böcker som redan är listade. Ev. någon mer, men måste kolla i bokhyllan.

      Radera
  5. Fattade det också först i filmen. Blev ju rätt förskräckt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag med. Står inte så tydligt i boken ju... verkar vara ganska många som missat det, för står bara nämnt och lite kryptiskt. Men verkar vara jättemånga som inte förstått slutet.

      Radera
  6. Åh - jag vill både läsa och se! (: Vi får se när och hur bara... (;

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...