onsdag 27 mars 2013

Idag är glädjens dag!

Alltså jag är så himla glad idag. Så himla, himla glad!!! Har ju varit utan jobb nu en tid p.g.a jag inte ville jobba kvar på gamla jobbet, trivdes inte, de hade inga raster o.s.v så höll ju på att bränna ut mig totalt. Det var inte värt det bara för att ha ett jobb. Man ska inte må skit och ha ångest varje dag bara för att man inte trivs på jobbet så nej, jag såg till att komma därifrån.

Sedan har jag ju varit utan jobb och har låtit det gå ett tag bara för jag vill hitta ett riktigt bra jobb nästa gång, inte nåt skitjobb som inte känns bra och inga vikariat som löper ut så man inte vet vad som händer efter det.

Men idag hände det. Först så gick det jättebra på intervjun på två arbetsplatser, och det ena jobbet vill ha mig, men jag svarade inte ja för att jag var osäker på om det verkligen var det rätta utan sa att jag skulle tänka på saken. Idag ringde jobbet från Linköping som har varit min favorit sedan jag var där på intervju. Och gissa vad? De vill anställa mig!!!!!!!!!!!!!
ÄR SÅ OTROLIGT GLAD! Och lättad. Och stolt över mig själv. Jag kämpade verkligen för det här jobbet. Jag gjorde mitt yttersta och tydligen så funkade det den här gången. Och det bästa är att det är en 75% tjänst. Precis det jag ville ha med Goliat. Precis lagom och jag vet ju att det yrket jag har kan vara rätt krävande så att få jobba 75% är precis det jag behöver för att hinna och orka med allt.

Men som ni säkert förstår så betyder alltså detta att det kommer att bli en flytt, vilket betyder massa jobb och ont om tid för annat. Så varning redan nu för att det kan bli lite dött stundtals här på bloggen. Men jag är jätteglad och tror att det här kommer att bli skitbra! Men bara så att ni vet vad som händer i mitt liv just nu.

Och vet ni mer vad det betyder? Jo, EN STOR FET JÄVLA BOKBESTÄLLNING! För det är jag värd.

Så nu vill jag ha er hjälp! BOMBARDERA mig med boktips.  Här är några böcker jag vill ha:




Sedan vill jag även ha:

Berättelser från Engelsfors
Jag, en av David Levithan
Alla Walking Dead-albumen. (Har redan ettan och tvåan.)
Chasing Brooklyn av Lisa Schroeder
Harry Potter - Page to screen
Soul Screamers-
serien
Fallout
av Ellen Hopkins


Men vi får se.

Vilka böcker tycker ni att jag ska köpa? Eller om jag ska unna mig en stor snygg box, kanske? Jag vet inte. En stor beställning kommer det att bli iallafall.

Uppdatering:
Någon som vet något bra seriealbum? Har inte hittat något jättebra efter Anya's Ghost. Förutom The Walking Dead-albumen då.


36 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Grattis!!! Spännande med flytt, hoppas allt går bra :D

    SvaraRadera
  2. Grattis till jobbet! hoppas allt kommer gå bra med flytten! Jag skulle tipsa dig om Harry Potter - Page to screen och Walking Dead albumen men de står ju redan på din lista :)

    SvaraRadera
  3. Jättekul att höra och grattis till det nya jobbet!!! Tycker redan att du har många väldigt bra böcker listade redan. Kan dock tipsa om Unspoken av Sarah Rees Brennan och Legend av Marie Lu.

    Lycka till med flytten och det nya jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Legend vill jag läsa!!!

      Och tack!

      Radera
  4. Hej, grattis till jobbet :) Vad blev det? själv har jag bara lyckats med ett extra jobb än. Men det är alltid något.
    Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jobbar som förskollärare.
      Ett är bättre än inget.

      Radera
  5. Stort grattis och jaaa köp Enders Game ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ska göra det. Svårt att hitta det omslag jag vill ha bara, har hittat många fula. haha

      Radera
  6. Grattis! Hoppas du trivs i Linköping! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ebba, snart kommer jag till Linköping... tjohoo!!

      Radera
  7. Skönt med nytt jobb!

    Jag tror säkert du kommer trivas i Linköping. Så litet är det väl inte (well, om man är van vid Stockholm förstås... ;)) och som universitetsstad borde det hända lite. Behöver du omväxling kan du åka över till Norrköping och får du stockholmslängtan så tar det trots allt inte så lång tid att ta sig till huvudstaden för ett besök.

    Det kommer bli finfint för både dig, sambo och hund! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju stor skillnad. Jag har bott i Norrköping förut, men bara typ ett år. Var inte jätteförtjust i den staden måste jag säga. Men familjen bor ju i Stockholm, så jag lär ju vara här rätt mycket ändå. Lär ju absolut få Stockholmslängtan ibland. Har ju inte velat flytta härifrån... men lättare att få det att gå ihop med hund och så i Linköping. Här i Stockholm är ju pendlingstiden ofta rätt lång och det är så trist.

      Hoppas det! :)

      Radera
  8. Men så roligt, grattis Nelly! :D

    SvaraRadera
  9. Åh va roligt Nelly! Ditt glada inlägg lyste upp så här på morgonen. Stort grattis, tycker absolut du är värt en RIKTIG stor beställning :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad bra! Tycker jag med :)

      Radera
  10. Grattis Nelly! Så roligt att allt ordnar sig på ett bra sätt för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteskönt är det! Tack

      Radera
  11. Grattis! Vad kul att det har ordnat sig!
    Jag läste precis ut The Evolution of Mara Dyer! Så bra! Köpde, läs den! :D

    SvaraRadera
  12. Grattis! Vad roligt att du verkar så nöjd med nya jobbet! Passa på att unna dig riktigt bra böcker nu ;)

    SvaraRadera
  13. Grattis till det nya jobbet och lycka till med flytten!! :)

    SvaraRadera
  14. Grattis, Nelly! Hoppas det blir så bra som du tror :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, du Elen... jag är otroligt kluven alltså. Det kan bli bra, det har potential att bli riktigt bra, men är väldigt kluven just nu. Jag vill ju bara att allt ska bli bra. Men att flytta är inte helt lätt alltså.

      Radera
  15. Vad roligt för dig, grattis! Fullt förstårligt att bloggen får lida när så mycket förändringar i ens liv är på gång :)

    Boktips: "A walk to remember" av Nicholas Sparks. En av de bästa böckerna jag läst. Jag började gråta vattenfall utav denna, och då brukar jag aldrig annars gråta till böcker. Början är kan vara lite seg men det är det värt för resten av historien är underbar. På ungefär tredje sista sidan får man reda på varför boken heter som den heter - och man blir inte besviken det lovar jag. Så det är mitt tips :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...