söndag 31 mars 2013

Månadsrapport: Mars

Canon EOS 1100D

Läst i mars 2013;

38. Berättelser från Engelsfors - Sara Bergmark Elfgren, Mats Strandberg m.fl.  (seriealbum)
37. The Walking Dead, vol 2. På Drift - Robert Kirkman, Tony Moore (seriealbum)

36. Spell Bound - Rachel Hawkins
35. Clockwork Angel - Cassandra Clare
34. Ghost World - Dan Clowes (seriealbum)
33. Coraline - Neil Gaiman
32. Chanslös - Gail Carriger
31. Hemligheten på Mercy Close - Marian Keyes
(Guldkompassen - Philip Pullman) Gav upp
30. Glass - Ellen Hopkins 
29. Jellicoe Road - Melina Marchetta
28. Hål i huvudet - Jenny Jägerfeld
27. Typ trettio - Lisa Jewell
26. My soul to take - Rachel Vincent
 
 

Totalt lästa böcker: 13
Antal böcker lästa på engelska: 7
Antal böcker lästa på svenska:
6

Bästa boken var: Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld! Så himla bra! Men Typ trettio kommer inte långt efter.

Sämsta boken var: 
Guldkompassen. Trodde jag skulle älska den, men kände direkt att det inte var min typ av bok. Jellicoe Road var heller ingen hit! Blev otroligt besviken på den.

Böcker jag gav upp: Guldkompassen av Philip Pullman.

Sammanfattning av månaden: Tretton lästa böcker är inte dumt. Är skitnöjd! Dock så blev det ju lite snabblästa serielabum i slutet. Men över lag så har jag haft väldigt bra läsflyt. Det enda som inte gått så bra är temaläsningen. Men mer om det i temavideon som kommer så småningom, efter att jag läst ut alla Steampunk-böcker. Suck.

Planerar att läsa i april: Först och främst så ska jag avsluta Steampunktemat, det är prio ett.  Har en bok kvar. Efter det blir det ett nytt tema som jag är väldigt taggad inför.

4 kommentarer:

  1. Åh så många bra böcker! Ser fram emot tema videon!!!

    SvaraRadera
  2. Det var väl en rejäl bunt böcker du hunnit med under månaden.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...