onsdag 6 mars 2013

My soul to take av Rachel Vincent

Canon EOS 1100D

Titel: My soul to take
Författare: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers #1
Förlag: Mira Books
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 368


Denna bok ingår i temat Paranormal Romance. Mer om vad jag tyckte om den här boken kan ni se i min temavideo.

(Utläst den 2 mars 2013)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
She doesn’t see dead people, but...

She senses when someone near her is about to die. And when that happens, a force beyond her control compels her to scream bloody murder. Literally.

Kaylee just wants to enjoy having caught the attention of the hottest guy in school. But a normal date is hard to come by when Nash seems to know more about her need to scream than she does. And when classmates start dropping dead for no apparent reason, only Kaylee knows who’ll be next...

 
-
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 
Handling:
En serie om ett lite annorlunda övernaturligt väsen. Kändes kul att läsa om någonting annorlunda. Är ganska trött på att läsa om vampyrer och varulvar nu. Så gillar när jag får nåt lite annorlunda att läsa om. Dock var jag lite tveksam först, någon som skriker när någon ska dö liksom, njaaa... men jag hade fel och jag är glad att jag gav boken en ärlig chans. Tyckte dock att den påminde lite till en början om Body Finder-serien av Kimberly Derting.

Spänning/Fart:
Det var intressant genom hela boken. Precis i början hade jag lite svårt att komma in i den, men det tog inte så jättelång tid innan jag var hooked.

Karaktärer:
Jag gillade alla karaktärer efter att jag väl kommit in i boken. Jag gillade även att det inte var den där vanliga instant love-berättelsen.

Skrivsätt:
Helt okej, underhållande och en bra historia.

Sammanfattning och betyg:
Min favorit av Paranormal Romance-böckerna. Jättekul att läsa om något lite ovanligare för en gång skull. Blir en stark fyra, hade jag fastnat i berättelsen lite snabbare hade det nog blivit en femma. Rekommenderas verkligen till er som vill läsa lite annorlunda Paranormal Romance.


6 kommentarer:

  1. 36 sidor lång var den väl inte ;)

    SvaraRadera
  2. Åå jag måste verkligen börja läsa den här serien! den verkar såå bra! Har typ bara hört bra saker om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också bara hört bra saker om den, var dock lite kluven till om jag skulle gilla den.

      Radera
  3. Jag gillade den här boken riktigt mycket, måste verkligen snart ta och beställa hem nästa bok!!!

    Dessutom är ju dessa vita omslag så snygga så man dör lite!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, riktigt bra. Ska beställa nästa bok i nästa bokbeställning när det nu blir! Har ju köpstopp, kanske efter att jag fått jobb.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...