söndag 3 mars 2013

Temainlägg: Steampunk

Ny månad. Jisses vad tiden går. Vi är nu redan inne i mars, det är ju inte klokt.
Men ny månad betyder ju även ett nytt tema. Orkade dessvärre inte spela in någon video som jag tänkt göra, får bli en bild istället.

...Och mina damer och herrar, månadens tema blir efter att röstningen är avslutad...

STEAMPUNK!
För er som inte vet vad Steampunk är. Klicka här.

Canon EOS 1100D

Ska bli skitkul då jag ju inte haft något sådant tema tidigare. Har inte alls läst mycket steampunk förut, den enda jag läst är Själlös. Så ska bli skitkul. Jag är riktigt pepp faktiskt!

Böckerna ni ser ovan är alltså de böcker jag kommer att läsa.

Guldkompassen av Philip Pullman (Har hört mycket gott om denna!)
Clockwork Angel av Cassandra Clare (ÄNTLIGEN!)
Chanslös av Gail Carriger (Ett rec-ex. Nu ska den läsas.)
The Friday Society av Adrienne Kress (ÅH!! Älskar omslaget!)

Är det så att jag hinner läsa mycket den här månaden och gillar Guldkompassen så kommer jag även att läsa resterande delar i serien (då jag även har de hemma) men vi får se. Det får tiden avgöra.

Blir nog inte den här ordningen, men vi får se. Är riktigt, riktigt taggad. Det här kommer att kul!

8 kommentarer:

  1. Eh okej, du skulle inte kunna skriva en liten kort beskrivning om vad steakpunk är? För någon som delar in böcker i deckare, romaner, biografier och fantasy?

    SvaraRadera
  2. Ska bli skitkul att läsa boken! Är sugen på lite feelgood :)

    Grymt tema!
    /Cilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul. Den är en av mina favoritböcker. Ska snart läsa Lucy Dillons tredje bok själv.

      Ja, ska bli väldigt kul!

      Radera
  3. Läste guldkompassen för 2-3 år sedan, men det är fortfarande en av mina favoritserier. Gillar du första boken så måste du helt klart läsa resen av böckerna också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen det kommer jag att göra om jag gillar första.

      Radera
  4. Guldkompassen är underbar! En av mina barndomsfavoriter. Hela triologin är fantastisk, tyvärr har jag glömt mycket och borde läsa om den. Hoppas att du tycker om Guldkompassen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag hoppas det jag med! :-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...