lördag 13 april 2013

Aross the universe. Problem.



Jag vet, detta måste ju vara dagens i-lands problem men för ett tag sedan så bytte jag bort min Across the Universe och nu ångrar jag mig bittert. Har fått ett sånt oerhört sug att läsa Science fiction på senaste tiden och vill ju då naturligtvis läsa den. Jag började att läsa den då men fastnade inte riktigt men efter det har jag bara hört gott om serien så nu vill jag ge den en ny chans.

Så nu tänker jag beställa den helt enkelt. Vill verkligen läsa den. Men då till problemet, som ni alla vet så har ju omslagen gjorts om flera gånger om och nu vet jag ju bara inte vilket jag ska köpa. Allra snyggast är ju det mittersta omslaget. ÄLSKAR DET! Men köper jag det så kommer inte böckerna att matcha. De nya omslagen (det sista) är ju så FULA!!! Vill inte ha de omslagen. Det första omslaget är okej, men inte jättesnyggt det heller.

Så nu är min fråga, vilket omslag hade du köpt? Och om ni har denna serie, vilka omslag äger ni?
Berätta!

22 kommentarer:

  1. Jag har både första och andra boken och jag måste insistera på alternativ tre! Det är sjukt snyggt (jag lovar!) och dessutom hög kvalitet, det är taktilt! Ryggen är också grymt snygg. Dessutom är själva pappret inne i boken av hög kvalitet och trycket är snyggt. Ta alternativ tre, både tvåan och speciellt trean är URSNYGGA.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra. Har du häftat eller inbundet?

      Radera
  2. Jag har andra alternativet på första boken men, andra boken (del två) har jag som första omslagsalternativet (gud så svårt att förklara) och de är i alla fall i samma storlek så man tänker inte så mycket på det om det skulle vara så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, jag tror jag fattar iallafall. Argh, vad svårt det här är!

      Radera
  3. Jag har de 2 första böckerna i mittenomslagen och den tredje boken i det nya. Trots min oerhörda besvikelse att man bytt omslag, så erkänner jag att det nya omslaget är mycket finare i verkligheten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det snyggt alltså? Inbundet eller häftat... jag vill nog köpa inbundet.

      Radera
    2. Jag har alla i inbundet. Mittenomslagen är ju definitivt allra snyggast, men jag tycker nog att det nya är ganska snyggt det med (åtminstonde det jag har). Dessutom är bokryggarna betydligt snyggare på de nya omslagen. :)
      Jag vet faktiskt inte hur jag skulle gjort om jag vore du, men det lutar nog åt att jag skulle köpa dem i samma format som jag har nu. :)

      Radera
    3. Första boken är beställd.

      Radera
  4. Jag kommer köpa alternativ tre så att alla tre matchar varandra. men håller med om att alt 2 är snyggaast

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej. Ja, det är ju snyggt om de matchar. Hoppas att det är som folk säger att de är snyggare i verkligheten.

      Radera
  5. Jag tycker att alternativ två är snyggast. Men om jag hade köpt alla böcker i serien så skulle jag nog köpa alternativ 3 (jag tycker de är snyggare än vad alternativ 1 är). Tycker det är tråkigt att de bara ändrar designen på omslagen mitt i serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet så himla tråkigt. Varför kunde inte behållt de som de var?

      Radera
  6. Jag har också tänkt att köpa denna serien. Mitt huvud säger att jag ska köra på tvåan och sen bara ha sista boken i det nya omslaget men jag undrar om inte det kommer bli så att jag köper de nya från början bara för att jag vill att det ska matcha.. Fast alla säger ju att dom nya snygga (enligt kommentarerna) så det kanske inte är så farligt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... funderar också på de nya nu... men kan inte hitta alla i inbundet. IRRITERANDE!! Har ju lovat mig själv att unna mig lite fler inbundna böcker nu.

      Radera
    2. Det är svårt att hitta böcker i samma form, omslag osv nu förtiden... Det är sådan lyx med inbundna böcker!

      Radera
    3. Jupp! Det är skitsvårt!

      Radera
  7. Sitter i samma sits som du, och jag kan inte heller bestämma mig ;)Jag ska dock inte beställa den än iaf, så du får berätta sen om du blev nöjd med ditt val eller inte :P

    SvaraRadera
  8. Den här seriens omslagsbyte skaver ont mot min irritationsnerv. Jag hade nog börjat med alternativ två för att de är så snygga, om jag sedan gillade dem skulle jag nog trotsigt designat ett eget omslag till sista boken. Så barnslig är jag :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, kan du designa ett åt mig?

      Radera
    2. Haha, klart jag kan ;) det blir förmodligen inte alls särskilt snyggt, men det är ju en annan femma :P

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...