måndag 29 april 2013

Big Books tag aka Tegelstenstaggen.

Jag har varit lite sugen på att göra en tagg den senaste tiden, men tyvärr har jag inte blivit taggad av någon. Buuuhuu. Jag är lite knäpp, jag gör nämligen aldrig taggar ifall personen skrivit: "Jag taggar alla som inte gjort den." Vet inte varför, men jag tar aldrig åt mig då. Ja, jag vet jag är lite konstig.

Men eftersom jag var så sugen på att göra en tagg så letade jag runt lite på You tube för att se om någon där hade skapat någon kul tagg och då hittade jag en jätterolig som kallas "Big Books tag". Jag döper om/översätter den till Tegelstenstaggen då den just går ut på att man ska hitta de fem tjockaste böckerna i sin bokhylla som man har läst samt de två tjockaste böckerna i sin TBR-pile, (alltså böcker man inte har läst.) Så totalt sju böcker.

Vi kör igång direkt. Och vi börjar med de fem tjockaste böckerna som jag faktiskt har läst!




1. Breaking Dawn av Stephenie Meyer 754 sidor
En riktig tjockis alltså!
Men jag kommer ihåg att jag verkligen flög igenom den här trots tjockleken. Det var på tiden då jag inte var rädd för tegelstenar.



2. Beautiful Creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl 563 sidor
Inte riktigt lika tjock men ändå en klump.
Den här boken hade absolut kunnat kortas ner lite grann.
Tyckte den var rejält seg ibland.




3. Varsel av Stephen King 590 sidor
Vilken tid det tog att läsa ut den här. Höll nog på i ett halvår, men vägrade att ge upp då det är ett rec-ex. Ganska tråkig var den också. Filmen är så mycket bättre!



4. Harry Potter och fenixordern av J.K Rowling 1001 sidor
Den tjockaste av de tjocka, men så BRA!!! Även denna lästes innan jag blev rädd för tegelstenar.




5. Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren 634 sidor
Ännu en tegelsten, men en riktigt bra sådan.


Och nu kommer vi till två tjockisar som jag ännu inte har läst:


1. Alla själars natt av Deborah Harkness 689 sidor
En bok som jag nyligen fick av min sambo och som jag är jättenyfiken på, men måste ju säga att storleken avskräcker mig lite grann.




2. The Host av Stephenie Meyer 617 sidor
Skäms fortfarande för att jag ännu inte har läst denna, men till nästa tema då jäklar ska den läsas. (Så fick ni ännu en hint om vad nästa tema blir ;-)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Avslutningsvis så taggar jag fem bloggare som jag skulle vilja se göra den här taggen.

Pia från Bookrelated.
Miriam från Schitzo-cookies Bokblogg.
Elin från Bokparadiset.
Ebba från Iceandfire.
Andréa från Andréa i boklandet.

Hoppas att nån av er har lust iallafall. Spela gärna in en video med era tegelstenar. Hade också velat göra det men då jag fortfarande är sjuk så skippade jag det den här gången. Får bli till någon annan tagg.

Puss & kram till er alla.

10 kommentarer:

  1. Jag gör heller aldrig taggar om ingen taggat mig... (visst det beror på vad det gäller, men överlag) You're not alone! (; (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt, då är jag kanske inte så konstig trots allt.

      Radera
  2. ÅH :D Va roligt att bli taggad!

    Jag tar heller aldrig åt mig av "Taggar alla som vill", känns alltid bättre att själv bli taggad! Ska absolut göra denna, får se kanske blir en video! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?
      Åh kul med video!

      Radera
  3. hahaha håller med dig om att man inte tar åt sig om man inte blir taggad personligen X) Antingen taggar jag folk eller så taggar jag ingen alls XD Men nu kan jag göra den här taggen! :D yaaay!

    SvaraRadera
  4. Åh, tack för taggen, ska definitivt göra den när jag får lite tid över :D

    SvaraRadera
  5. Är ofta rädd för tegelstenar men denna tag ska jag våga mig på :P ^^

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...