lördag 13 april 2013

Bloggbokcirkeln!! Facebookgrupp. Info!

Hallå alla bokcirklare! Fick inga förslag på första bok att läsa... så nu undrar jag om ni fortfarande vill vara med eller om jag ska lägga ner idén?

För att kunna delta så vill jag att ni lämnar era Facebook-uppgifter här. Eftersom vi ännu inte har kommit fram till hur exakt detta ska gå till så har jag enhälligt bestämt att jag ska starta en Facebook-grupp för detta ändamål ifall ni blir några stycken som vill delta.

Strunta alltså i alla tidigare inlägg kring denna bokcirkel. Det är HÄR ni ska anmäla er om ni vill vara med. (Har tagit bort alla tidigare inlägg angående bokcirkeln för att undvika förvirring).Vill ni vara med så lämnar ni ert Facebook-namn så jag enkelt kan hitta er och ansluta er till gruppen jag kommer att skapa.

Någon undrade om man binder upp sig att slaviskt vara med på alla böcker om man anmäler sig till första eventet. Det är man alltså INTE. Man kan vara med och läsa och diskutera hur många eller hur få böcker som helst. Bara för att man är med första omgången behöver man inte vara med andra. Man får anmäla sig till varje ny omgång. Dock hoppas jag ju att det ska vara så många som möjligt som vill delta varje gång så klart. Och jag tycker inte att man ska anmäla sig om det inte är något man tror sig vilja fortsätta med och delta i flera gånger än en.

Man kan alltså använda Facebook-gruppen till att länka till sina recensioner av bokcirkelböckerna, samt att diskutera under tiden som man läser boken. Som en liten läsdagbok som vi andra kan få ta del av. Jag tycker också att vi kan träffas och chatta allihop tillsammans efter att varje bok är utläst. Vi bestämmer något datum då boken bör vara utläst. Är det så att man inte hunnit läsa ut boken till detta datum så kan man vara med iallafall (dock på egen risk ifall man nu är rädd för att bli spoilad.)

Vilken första boken kommer att bli är fortfarande inte helt bestämt eftersom jag inte fick in så många förslag att jag tycker att jag kan hålla i någon omröstning. Mitt förslag är alltså The Night Circus av Erin Morgenstern.  Är det så att man röstar ja till det förslaget så kan man skriva det i kommentaren här nedan då man lämnar sitt Facebook-namn. Vill man läsa något annat så var så god att lämna ett eget förslag.

Låter detta kul? Anmäl dig nedan med Facebooknamn, samt om du röstar ja till bokförslaget, om inte, lämna eget förslag (Ett förslag räcker!)

Och jag vill gärna ha minst tre deltagare. Om det inte finns tillräckligt med intresse så måste jag ställa in - så vore jätteskoj om ni vill vara med! Ju fler desto bättre, så att säga!


24 kommentarer:

  1. Får man vara med även om man inte har en bokblogg? Är himla sugen på att vara med i en bokcirkel! Läste dock precis ut night cirkus förra veckan, men är gärna med på nästa bok! Här är min facebook om jag får vara med! http://www.facebook.com/moaoffrell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart får du vara med ändå. Dock så blir det ju ingen recension då för din del... eftersom du inte har nån blogg, men du får gärna vara med och kommentera i Facebook-gruppen iallafall.

      Radera
  2. Hej! Jag är alltid på!

    http://www.facebook.com/madeleine.knutsson.5?ref=tn_tnmn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är addad till gruppen.

      Radera
  3. Har den redan hemma så jag är på!

    Miriam på facebook, du har ju mig redan där ;)

    SvaraRadera
  4. Jag vill som sagt gärna vara med men om det blir the night cirkus så får jag hoppa denna gången för jag har redan läst den, så jag röstar fortfarande på Storyteller av Antonia Michaelis.

    https://www.facebook.com/elin.lorentzon?ref=tn_tnmn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, kommer nog att bli The Night Circus denna gång, men jag addar dig till gruppen så är det bara att hoppa med till nästa bok.

      Radera
    2. Låter toppen, kanske kan fälla in lite kommentarer då jag har läst den :)

      Nästa bok tar vi "en prinsessas dagbok"! ;)

      Radera
    3. ;-) Lagt till dig i gruppen nu!

      Radera
  5. Det låter bra. Här är min facebook

    https://www.facebook.com/Nellie.Mockinjay?ref=tn_tnmn

    SvaraRadera
  6. Och jag är jättegärna med! (: Och har också boken du föreslår hemma (och hittills oläst)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det: facebooknamn. Jag skriver ju både som privatperson "Elina Purmonen" (den enda i Sverige - kan inte länka just nu) och om jag är svår att hitta återfinns jag också på fv som "Ielinashylla" och kan hitta mig som privatperson där... Beroende på vilken av profilerna som blir lättast att anv. i detta sammanhang (min privata antar jag). (: (;

      Radera
    2. Jag har addat dig på Fb.

      Radera
  7. Skulle gärna vilja vara med också! Låter spännande och har alltid velat varit med i en bokklubb av något slag men har aldrig blivit av. Och nu så kommer ju sommaren snart så då har man ju mer tid att läsa. Har dock redan läst The night circus, men är gärna med och diskuterar den i alla fall.

    Facebook: http://www.facebook.com/madelene.glimmerud?ref=tn_tnmn

    SvaraRadera
  8. Jag är gärna på.

    Jag har inte läst Nattens cirkus och vill gärna göra det. Jag har inte boken och befinner mig i Thailand till 22/4 så jag får se om jag kan vara med och diskutera boken.

    Min facebook är: https://www.facebook.com/jenny.eriksson.9003

    SvaraRadera
  9. Heter Emilie Kindvall på fb och jag tycker the night circus vore en bra start :)

    SvaraRadera
  10. http://www.facebook.com/#!/veronica.johansson.528
    Där är min FB adress och jag vill vara med:)

    SvaraRadera
  11. Låter som skitkul idé och jag skulle mycket gärna vilja vara med! :D Har ju redan dig på FB ;) Dock så vet jag inte vilket datum ni har bestämt att The Night Circus ska vara utläst och så har jag lite annat att läsa just nu, så vi får se om jag hänger på denna första gång, men jag skulle väldigt gärna vara med och läsa TNC, är är väldigt nyfiken på den. Om det bestämda datumet då boken ska vara utläst inte är alltför snart skulle jag kunna vara med och läsa!^^ <3

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...