fredag 12 april 2013

Filmatisering: Anna Karenina

Satte mig och tittade på Anna Karenina igår kväll. Jag har inte läst boken så kan inte göra någon jämförelse med den tyvärr, men tänkte ändå att jag ville skriva ner mina tankar.

Jag visste egentligen ingenting om Anna Karenina innan. Visste bara att det var en bok som någon ryss hade skrivit, jupp det var allt. Visste ingenting om handlingen heller.



Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om filmen, tyckte väl inte att den var jättebra. I början tyckte jag den var rätt seg, men den kom igång lite mot mitten så det var ju bra. Men den var nog ungefär som jag trodde. Seg och egentligen inte min typ av film. Är egentligen inget fan av ryska filmer eller böcker. Vet inte vad det är med just ryska verk, men dem tenderar att bli väldigt "tunga" tycker jag. Nä, inget för mig. Dock hade jag ingen aning om att det skulle vara en så sorgsen historia. Blev rätt deprimerad faktiskt.

Men jag måste ändå säga att Keira Knightley är fantastiskt vacker. Men det visste jag ju redan! Så nja, det hjälpte inte riktigt den här gången. Det var lite för segt för min smak helt enkelt.


Och nej, lär inte läsa boken. Funderade på det ett tag, men nej lär aldrig orka ta mig igenom den. Var alldeles för långdraget det här och jag antar att det är rätt mycket ordbajseri i boken, den är ju rätt tjock.

Men kul att ha sett den iallafall, för jag är ju ett stort fan av Keira Knightley, men om ni gillar henne så rekommenderar jag att ni ser Stolthet och fördom istället. Den är bättre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...