söndag 21 april 2013

Hades av Josephine Angelini

 
Canon EOS 1100D


Titel: Hades
Författare: Josephine Angelini
Serie: Starcrossed #2
Förlag: Bonnier Carlsén
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska
Antal sidor: 511


Denna bok ingår i temat: Sequels. Blir som vanligt en temavideo då temat är avslutat.

(Utläst den 14 april 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:

Första delen i serien slutade med att Helena, som är den enda som kan vandra mellan dödsriket och de levandes värld, måste ta sig ned i underjorden för att döda erinnyerna, de tre ödesgudinnorna. Om hon misslyckas kommer Lucas (som hon är väldigt kär i, men som är hennes nyupptäckta kusin ... eller?), Ariadne och Jason att mot sin vilja drivas till att döda sin egen kusin, Hector.

Men i underjorden, Hades, försvinner Helenas styrka och snabbhet. Tiden rinner iväg och Helena börjar tvivla på att hon kommer att lyckas med sitt uppdrag. Helenas vänner gör allt de kan för att hjälpa henne. Tyvärr finns det en förrädare bland dem.
Helena och Lucas utkämpar också en egen strid, den mot de känslor de har för varandra. Ödet har förutspått en katastrof om de blir ett par och det hotar att driva dem båda till vansinne. Och snart börjar Lucas att förändras på ett högst obehagligt sätt.

Men kanske finns det nytt hopp när Helena möter den mystiske Orion? Han säger sig vara utsänd för att hjälpa henne, men kan hon lita på honom?
  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:
 


Handling:
Jag älskade verkligen första delen, Helena och tyckte inte att den här var riktigt lika bra tyvärr. Blev lite besviken, jag sögs inte in i handlingen lika mycket här även om jag bitvis tyckte att det var riktigt spännande. Men styrkan i dessa böcker är helt klart den grekiska mytologin som jag verkligen gillar skarpt att läsa om.

Spänning/Fart:
Delarna när Helena är helvetesriket är ganska spännande. Dock tyckte jag att det bitvis i övrigt kändes lite segare.

Karaktärer:
Gillar fortfarande karaktärerna väldigt mycket! Speciellt Orion och ja, Helena då såklart. Gillade inte Lucas lika mycket i den här boken som i första.

Skrivsätt:
Jag gillar Josephine Angelini. Jag gillar hennes sätt att skriva. Oftast är det ganska lagom tempo igenom hela boken. Den här var dock något seg i vissa delar. Men lagom långa kapitel och jag flög igenom den här ganska snabbt ändå trots att den ju är ganska tjock.

Sammanfattning och betyg:
Gillade, men inte lika mycket som första boken och därför får Hades nöja sig med en trea i betyg. Men jag ser absolut fram emot att läsa trean. Snart!




Denna bok var ett rec-ex från Bonnier Carlsén. Tack så hemskt mycket!




2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...