onsdag 3 april 2013

Liebster Blog Award!


Tack till tjejen med det bästa namnet Alba som gav mig en Liebster Blog Award! (Såg nu att jag även fått awarden hos Lenas Godsaker.) Tack så mycket!
När man får denna utmärkelse ska man svara på nio frågor och därefter skicka den vidare till fem andra bloggare, så det är väl bara att köra på då.


Vad ville du bli när du var liten?
Oj, när jag var liten vet jag inte riktigt vad jag ville bli. Jag ville nog jobba i en djuraffär eller på en djurpark eftersom jag alltid älskat djur! Delfinskötare har alltid varit lite av en dröm också.

När jag blev lite äldre ville jag bli musikalartist. Det vill jag nog egentligen fortfarande haha. För tänk att stå på en scen och få applåder varje kväll! Nice!


Vad är du idag?
Idag är jag förskollärare. Det var absolut inget jag ville bli när jag var yngre. Men nu har jag kommit fram till att det inte är ett så dumt jobb. Rätt kul faktiskt men slitigt också. Jag gillade inte alls barn då jag var yngre, men nu älskar jag att jobba med barn. Konstigt hur man kan ändra uppfattning om saker så där. Men nu är jag rätt nöjd med mitt yrkesval faktiskt!


Vart vill du helst resa?
USA, helt klart. Och Paris... jag har någon märklig förkärlek till Frankrike, vet inte varför.


Var ser du dig själv om fem år?
Svårt att säga. Men jag kanske bor kvar där jag bor idag eller så har vi flyttat till hyresrätt och skaffat den där sommarstugan vi drömmer om. Jag har förhoppningsvis hittat ett jobb jag trivs med och slutat att vikariera. Kanske jobbar jag kvar på jobbet jag ska skriva på för nu i veckan. Kanske dags för mig och sambon att gifta oss? För om fem år har vi varit tillsammans i nio år. 


Rött eller vitt?
Är det rött eller vitt vin vi pratar om eller färgen röd eller vit? Gäller det vin så är det vitt. Gäller det färgen är det nog också vitt!


Sommar eller vinter?
Om det är julafton så väljer jag vinter. Annars sommar! Älskar sommaren, man kan sitta ute och läsa och bada och grilla. Jag älskar att grilla!!! 

Skog eller hav?
Hav!! Jag gillar vatten. Och jag skulle vilja ha en båt. 

Vad gör dig ledsen?
Opålitliga och falska människor. Fast det gör mig mest arg och jo, ledsen. Djur som far illa!


Vad är det bästa du vet?
Min sambo och vår underbara lilla hund!! Mina vänner, bra böcker, färgen lila, bra musik, musikaler, glada människor, hundvalpar etc.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och då så då var det dags att skicka vidare till fem andra bokbloggare. Det här är så svårt! Finns ju så många bloggar jag gillar, men here we go:


Bellas Bokblogg

Älskar Bellas blogg. Den är så personlig och charmig. En av mina absoluta favoritbloggar!
Bäst av allt är alla videor! You go girl!


Boktycke

Har följt Annas blogg länge nu och den är alltid så himla proffsig. Vet inte hur många bra tips jag fått härifrån, har tappat räkningen. En superbra blogg är det iallafall!

Schitzo-Cookies Bokblogg
Ytterligare en blogg jag följt superlänge. Blir alltid glad när Miriam har lagt upp ett nytt inlägg. Och speciellt bra tycker jag hennes temavideos är! Har fått sjukt många boktips härifrån. Ibland får jag nästan hålla mig borta bara för att annars skulle jag nog tömma hela mitt bankkonto.


Iceandfire.blogg.se
Bästa Ebba. En riktigt bra blogg med supersköna videos som alltid är kul att kolla på.
Tröttnar aldrig på den här bloggen.


Tessans Bokblogg
En av mina favoritbloggare, superbästa Tessan!
Vet inte ens vad jag ska säga, bara kolla in hennes blogg, okej?






10 kommentarer:

  1. Wow, tack så mycket för de fina orden! Är så himla glad nu :D Tack själv för en jättefin blogg! Ser alltid fram emot dina bokvideos.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, du var absolut värd dem!

      Radera
  2. Dina snälla ord värmer otroligt mycket! Blir så himla glad! Älskar din blogg också(men det vet du ju ;)) Tack för dina ord och för din blogg!!

    SvaraRadera
  3. Nämen tack så mycket =) Blir alltid så glad av att bli taggad i sånna här inlägg ^^ värmer!

    Ja teman är livsfarliga, har så många på g att jag skulle bli ruinerad om jag inte bara hade dem varannan månad..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod!

      Jupp, jag med! Finns ju så många bra böcker!!

      Radera
  4. Du har fått awarden även hos mig för din fina blogg!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad glad jag blir! Älskar din blogg med och videos! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...