måndag 29 april 2013

Månadsrapport: April

Canon EOS 1100D

Ja, jag vet. Månaden är inte slut än men jag lär inte hinna läsa ut fler böcker och det är 1 maj på onsdag så...

Läst i april 2013;

50. Lasermannen: En berättelse om Sverige - Gellert Tamas
49. The Night Circus - Erin Morgenstern

48. Insurgent - Veronica Roth
47. Washington D.C - Meg Cabot
(Mrs. Dalloway - Virginia Woolf) Gav upp
46. The Walking Dead, vol 6. Totalt jävla mörker - Robert Kirkman (seriealbum)
45. Starcrossed Hades - Josephine Angelini 
44. The Walking Dead, vol 5. Anfall är bästa försvar - Robert Kirkman (seriealbum)
43. Uncommon Criminals - Ally Carter
42. The Walking Dead, vol 4. Köttets lustar - Robert Kirkman (seriealbum)
41. The Walking Dead, vol 3. I tryggt förvar - Robert Kirkman (seriealbum)
40. Och så levde de lyckliga - Lucy Dillon
39. The Friday Society - Adrienne Kress
 
 

Totalt lästa böcker: 12
Antal böcker lästa på engelska: 4
Antal böcker lästa på svenska:
8

Bästa boken var: Jättesvårt, har läst massor med bra böcker den här månaden. Men vinnaren får nog bli Och så levde de lyckliga. Tätt följd av Lasermannen och alla TWD-albumen. Ja, och Washington D.C som jag också älskade. Ja, ni ser...

Sämsta boken var: 
Mrs. Dalloway, som jag dessutom gav upp.

Månadens överraskning: Lasermannen: En berättelse om Sverige. SÅ BRA! Läs!!!

Månadens besvikelse: Insurgent. Trodde den skulle vara skitbra, men nej.

Böcker jag gav upp: Som sagt, Mrs. Dalloway. Orkade bara inte läsa ut den. Läste en fjärdedel, sedan fick det vara bra. 

Sammanfattning av månaden: Tolv lästa böcker den här månaden. Inte illa pinkat! Är jättenöjd. Lyckades faktiskt läsa en hel del ganska tjocka böcker också. Däremot är jag inte riktigt nöjd med att jag bara läste fyra st. på engelska. Det var rätt uselt och är heller inte nöjd med temaläsningen. Den har gått trögt.

Planerar att läsa i maj: Ska försöka avsluta apriltemat så fort som möjligt. Vet inte varför det går så segt. Tror det var Mrs. Dalloway som totalt tog död på läslusten i mitten av månaden och så har jag fått frångå planeringen och läsa massa andra böcker som jag plötsligt blivit mer sugen på! Men har två böcker kvar i temat att läsa och sedan blir det ett nytt tema. Vad får ni se då.

_________________________________________________________________________________


Har sett att flera av er brukar visa vilka tv-serier och filmer ni har sett under månaden och tyckte det var en kul grej så tänkte att jag kör på det jag med. Tycker sånt är kul att se! :)

Tv-serier jag sett i april 2013;




Filmer jag sett i april 2013;




Läs min recension av Anna Karenina här.

12 kommentarer:

  1. Härlig bokhög du hann med. Lasermannen har jag stående i min bokhylla. Vad tyckte du om den??

    SvaraRadera
  2. Hm, det enda jag undrar över är hur du kunnat läsa 4 engelska och 10 svenska men 12 böcker sammanlagt? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh, ja du... matte har ju aldrig varit min starka sida.

      Radera
  3. Oj vad mycket du hunnit med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner min nöjd!

      Radera
  4. Åh vad roligt att höra om Lasermannen den står ju oläst någonstans här hemma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen jättebra. Lättläst och intressant och spännande!

      Radera
  5. Vilken bok- och filmhög!

    Men jag förstår att du gav upp med "Mrs. Dalloway". Den är ju jättetråkig. Jag var tvungen att läsa den som kurslitteratur i en engelskkurs jag läste på univeristetet.

    Förresten: Var har du hittat den supersöta robottesilen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, GRYMT trist var den. trodde den skulle vara bra... men usch.

      Radera
  6. Själv läste jag inte heller alls många engelskaböcker, men tänkte ta igen det i maj! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...