måndag 1 april 2013

Spell Bound av Rachel Hawkins

Canon EOS 1100D

Titel: Spell Bound
Författare: Rachel Hawkins
Serie: Hex Hall #3
Förlag:  Hyperion
Utgivningsår: 2013
Språk: Engelska
Antal sidor: 327

(Utläst den 28 mars 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
Hailed as “impossible to put down,” the Hex Hall series has both critics and teens cheering. With a winning combination of romance, action, magic and humor, this third volume will leave readers enchanted.

Just as Sophie Mercer has come to accept her extraordinary magical powers as a demon, the Prodigium Council strips them away. Now Sophie is defenseless, alone, and at the mercy of her sworn enemies—the Brannicks, a family of warrior women who hunt down the Prodigium. Or at least that’s what Sophie thinks, until she makes a surprising discovery. The Brannicks know an epic war is coming, and they believe Sophie is the only one powerful enough to stop the world from ending. But without her magic, Sophie isn’t as confident.

Sophie’s bound for one hell of a ride—can she get her powers back before it’s too late?

 
-
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina kommentarer om:

 

Handling:
Sista boken i Hex Hall-serien. Jag hade väldigt höga förväntningar på den här, då jag har väntat i EVIGHETER på att den ska släppas i paperback. Och nu äntligen är den läst, dessutom är det otroligt skönt att få avsluta en serie. Jag är ju rätt dålig på det!

Men jag måste säga att jag blev besviken på den här boken. Jag har ju längtat så länge efter att få läsa den så det blev lite av ett antiklimax när jag äntligen hade den i mina händer, började läsa och insåg att jag totalt glömt bort vad som hände i de andra delarna.

Dock väldigt bra med en tillbakablick i början av boken. Skitbra! Det borde alla serier ha! Hinner ju jämt glömma bort allt då det går så lång tid mellan varje del.

Spänning/Fart:
Segare än vad jag hade trott. Trodde och hade hoppats att den skulle vara mer actionpackad. Tappade intresset en hel del och kände mig ganska neutral till den här boken. Lite tråkigt, hade velat känna mer för handlingen. Men jag gillade hur serien slutade. Gillade sista sidorna. Synd bara att stora delar av boken var lite tråkiga och inte så bra som jag hade hoppats.

Karaktärer:
Älskar karaktärerna i Hex Hall. Älskar Sophie!!! Älskar hennes sarkasm och roliga berättarröst! Och Jenna aaaw, så kul att hon är en vampyr som älskar rosa. Jättehärliga karaktärer och jag är definitivt team Archer!

Skrivsätt:
Älskar den här serien, det är lättläst och härligt men blev tyvärr lite besviken på den här. Inte lika bra som de andra delarna.

Sammanfattning och betyg:
Älskar serien som helhet men blev tyvärr lite besviken på sista boken. Så det var tråkigt, men över lag en skitbra serie som jag rekommenderar alla att läsa.

Jag ger Spell Bound betyget fyra av fem tassar. För den var bra, bara inte alla lika bra som Hex Hall eller Demonglass.




Random tankar:

+ Varför trodde Sophie att Archer var ett spöke
, han pratade ju med henne. Hon nämner ju tidigare att Elodie som är död; och ett spöke inte kan prata. Då borde hon väl fattat att Archer inte var död eller?

+ Haha
, fick lite The Host vibbar i en scen med Sophie, Cal och Elodie. Där Sophie pratar om att hon inte kunde avgöra vems känslor hon kände, sina eller Elodies. Någon som förstår vad jag menar?

+ Blev livrädd när Sophie på allvar tänkte döda Jenna!

Andra delar i serien:
1. Hex Hall
2. Demonglass

Kan dock säga att min smak verkar ha förändrats ganska mycket under bloggandets gång
. Hade jag läst Hex Hall idag så hade den fått en femma, så även Demonglass. Har nästan lust att läsa om böckerna så att jag kan ge dem ett mer rättvist betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...