torsdag 25 april 2013

Washington D.C av Meg Cabot

Canon EOS 1100D
Titel: Washington D.C
Författare: Meg Cabot
Serie: All American Girl #1
Förlag: Tiden
Utgivningsår: 2007
Språk: Svenska

Antal sidor: 271


(Utläst den 18 april 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:


De tio viktigaste anledningarna till att det för tillfället suger att vara Samantha Madison:
10. Min storasyster är typ populäraste tjejen i skolan.
9. Min lillasyster är ett geni med stadigt medlemskap i Mensa.
8. Jag är olyckligt kär i min storasysters anarkistiska pojkvän.
7. Jag blev ertappad med att sälja kändisteckningar i skolan ...
6. ... och nu måste jag ta konstlektioner efter skolan som straff
5. Jag har precis räddat livet på USA:s president (och bröt armen när jag gjorde det).
4. Så nu tror hela världen att jag är en hjälte ...
3. ... vilket jag VERKLIGEN inte är.
2. Dessutom har jag blivit utsedd till tonårsambassadör i F.N.

Och den främsta anledningen till att det VERKLIGEN suger att vara jag just nu:

1. Presidentens son var kanske kär i mig. Men jag var för korkad för att se det.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina kommentarer om:
 


Handling:
Meg Cabot har gjort det igen!
Denna gång har hon lyckats ta död på min lässvacka, vilket ju alltid är något positivt. Jag hade inte tänkt att läsa den här serien egentligen, men då jag sprang på den på Tradera så kunde jag inte låta bli att köpa den, det är ju ändå Meg Cabot...

Och hon gjorde mig inte besviken. Jag föll pladask från första sidan. Det är förutsägbart, absolut. Men ack så charmigt och lättsmält. Precis vad jag behövde under min tillfälliga lässvacka.

Boken handlar om Samantha Madison som av misstag råkar rädda livet på U.S.A:s president!

Spänning/Fart:
-

Karaktärer:
Älskade karaktärerna! Speciellt Samantha, hon var så där härligt charmig och klumpig och man måste ju bara älska henne. Dock störde jag mig en hel del på Jack. Så jobbig karaktär och ja, jag störde mig på Samantha ibland också... för som sagt boken är förutsägbar. Men ibland älskar jag att läsa sådana här fåniga böcker. Jag behöver det ibland. Men jag märkte att det kändes lite som en kopia av the Princess Diaries. Samantha påminde rätt mycket om Mia Thermopolis och presidentens son ganska mycket om Michael... så det var ju lite b. Men jag älskade karaktärerna ändå. Kanske just därför!

Skrivsätt:
Det är Meg Cabot, say no more! Lättsamt! Komiskt! Hög igenkänningsfaktor!

Sammanfattning och betyg:
Ja, men behöver jag säga att jag älskade den här boken? Har du lässvacka, läs den här! Skulle vilja ha tvåan, men den finns bara i pocket så kommer ju inte att matcha med min kartonnage. Är det så att du sitter på del två av den här serien och inte vill ha kvar den. Hör av dig!

Betyget för Washington D.C blir naturligtvis fem tassar!




10 kommentarer:

  1. Jag har aldrig ens varit intresserad av att läsa något av Meg Cabot, men den här tyckte jag faktiskt lät rolig! ^^,

    SvaraRadera
  2. Det behövs ibland förutsägbara och lättlästa böcker! Jag har läst En prinsessas dagbok och den var absolut charmig och fick mig att le :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick den dig att le kommer du gilla den här också! Men läs de inte för nära inpå varandra eftersom de är ganska lika.

      Radera
  3. Är det denna som är tvåan tro? http://www.bokborsen.se/Meg-Cabot/Nu-Eller-Aldrig/2520940

    SvaraRadera
  4. Har förstått att Meg Cabots böcker är väldigt roande. Borde verkligen läsa dem :)

    SvaraRadera
  5. Jag har den boken hemma. Fast har inte läst den ännu. Fast jag visste inte att den ingick i en bokserie? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men är bara två böcker tror jag.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...