tisdag 2 april 2013

Ytterligare en glädjens dag.

Alltså jag har mått något så fruktansvärt dåligt de senaste veckorna. Har känt att jag haft noll koll på vad jag ska göra med mitt liv. Som ni kunde läsa här så fick jag ett jobb i Linköping som kändes jättebra, det var meningen att vi skulle flytta dit. Men nu i helgen har jag alltmer börja känna att det inte kommer att funka. Jag är en Stockholmstjej, det är i Stockholm jag vill bo. Anledningen till att vi funderade på att flytta till Linköping var för att det skulle vara smidigt att kunna ta sig till våra föräldrar. Att ingen av dem skulle bo för långt bort. Men ingen av oss kände egentligen något för staden som sådan. Och det vill jag göra. Jag älskar Stockholm! Vi har nu varit i Linköping flera gånger och bara kollat läget och rekat lite. Jag ville verkligen älska Linköping också, men det gjorde jag inte. Jag har bott i en småstad, jag är uppväxt i en småstad, jag har även bott i Norrköping i ett år, det var inte min grej. Att bo i Linköping skulle vara ungefär samma sak. Jag klarar inte av små (läs mindre städer än Stockholm) städer. Jag blir så in i norden rastlös, det bara fungerar inte för mig. Jag har inget emot Linköping, don't get me wrong; det är en okej stad. Det finns många okej städer... jag vill bara inte bo i dem. Stockholm är staden för mig. Det är mitt hem.

Så nu har jag velat hela helgen fram och tillbaka och kommit fram till att... vi stannar i Stockholm. Det är här jag vill bo. Att flytta till Linköping bara för att det skulle vara praktiskt räcker inte. Man måste trivas också och då inte ens min sambo kände att han verkligen ville bo i Linköping så kändes det bara som ett alldeles för dåligt skäl att börja krångla med flytt och så. Han älskar inte Stockholm. Men han älskar inte Linköping heller så då kan det ju lika gärna vara. Dock så kan det bli så att vi senare bestämmer oss för att flytta ifrån den lägenhet som vi har idag till en annan billigare för att vi kanske ska kunna få råd med en sommarstuga som vi båda vill ha. (Och gärna nere i Småland där hans föräldrar bor.) Men vi kommer att fortsätta bo, stanna och jobba i Stockholm. Och det känns så OTROLIGT skönt att ha tagit det beslutet.

Och det allra bästa? Det är att jag inte är arbetslös så länge till. Jag har nämligen tackat ja till ett annat jobb. Fick ju ett erbjudande i Stockholm och ett i Linköping. Så på fredag skriver jag på för ett förskollärarjobb här i Stockholm. Och det känns så jääääääkla gött! Och lyckades t.o.m förhandla mig fram till en bra lön och att jag ska få jobba deltid. Har ju lite att ta tag i på fritiden också (har fortfarande inte återhämtat mig efter min pappas död) Och vill därför jobba deltid så att jag ska kunna ha möjlighet att styra upp något bra där så jag kan börja ta tag i det istället för att bara fortsätta att jobba och förtränga min sorg. Fick ju deltidsjobb även i Linköping så det var ju det som gjorde att jag ville ta det men nu när jag ju fick nästan samma typ av erbjudande här så finns det ju inte längre något att tveka på tycker jag.

ÄR SÅÅÅÅÅ GLAD!!!! Så fort jag har skrivit på kontraktet så tänker jag shoppa loss på Amazon!

Oj, långt inlägg. Grattis till alla er som orkade läsa.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vilka böcker tycker ni att jag ska köpa? Finns så mycket att fira nu ju! Både att jag äntligen har fattat ett beslut och att jag snart har jobb igen!!!

21 kommentarer:

  1. Skönt att det verkar lösa sig :)

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen viktigt att känna att man trivs där man bor. Skönt för dig att beslutet är fattat och du känner dig nöjd!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till nya jobbet!

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att det verkar lösa sig :)
    Du som är ett riktigt Meg Cabot fan har du läst böckerna Overbite och Insatibale?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej... jag har funderat på att köpa dem länge!

      Radera
  5. Roligt!^^
    Jag har gett dig en utmärkelse: http://boklyckan.blogspot.se/2013/04/liebster-blog-award.html :)

    SvaraRadera
  6. Härligt att det läste sig till det bästa :) Och grattis till nya jobbet :)

    SvaraRadera
  7. Grattis! Vad skönt att allt löste sig och jag hoppas att du kommer trivas på ditt nya jobb! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen det med!

      Radera
  8. Stort grattis! Själv hade jag firat det genom att köpa nån seriebox, för det är det jag mest suktar efter just nu ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Miriam! En seriebox, ingen dum idé... men vilken???

      Radera
    2. Själv suktar jag efter Beautiful creatures och Infernal Devices och hungergames... men till dig vet jag tyvärr inte.

      Radera
  9. GRATTIS, NELLY! Låter mycket bra. :-) Som jag ser det borde du satsa på både box och några fristående böcker, helst sådana som du suktat efter ett tag så det känns extra fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK MAN!!!! Några förslag på serieboxar??

      Radera
    2. Spontant tänker jag på Percy Jackson. Men åh, finns så mycket fint! Skulle vilja införskaffa mig The Giver-serien med av Lois Lowry, Jessica Darling-serien (som jag är osäker på om man kan köpa i box), Harry Potter-kofferten med de amerikanska omslagen och Wreck This Box-boxen av Keri Smith. Så mycket!!

      Radera
    3. Hihi!! Ja det finns mycket intressant - absolut!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...