onsdag 22 maj 2013

2 x twitterrensioner.

Två twitterrecensioner av två nyligen avslutade böcker.


Den store Gatsby - F Scott Fitzgerald
(Utläst 21 maj  2013)
"Det här blev absolut ingen ny favorit. Kändes som jag läste och läste, men inte begrep speciellt mycket av handlingen i den här, fastnade inte alls. Tyckte den var jättetråkig och tankarna bara vandrade iväg. Nej, usch."
Betyg:
1/5 tassar


 Zita the spacegirl - Ben Hatke
(Utläst 22 maj 2013)
"Jättegulligt album. Men tyckte det kunde ha haft lite mer handling. Därför tveksamt om jag kommer att läsa nästa bok i serien. Men fina bilder hade det."
Betyg:
3/5 tassar

6 kommentarer:

  1. Vad skönt med en till som inte gillar Gatsby så mkt. Verkar som alla hyllar den! Men jag är ändå sugen på att se filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fattar inte varför folk tycker att den är så bra. Jag tyckte den var skittrist. Men filmen verkar bra!

      Radera
  2. Jag har taggat dig!

    http://bokparadis.blogg.se/2013/may/book-rescue-tag.html#comment

    SvaraRadera
  3. Ok, tack! Måste svara på denna snart eftersom jag blivit taggad flera gånger nu.

    SvaraRadera
  4. Lämnade precis tillbaka Gatsby som jag lånat, orkade inte ens försöka mer än några få sidor, visste att det inte var min typ av bok :(

    Synd att du inte gillade Zita mer, jag tyckte ju den var jättesöt! Älskade alla monster och grejer som hände i bakgrunden med!

    SvaraRadera
  5. Jag kämpade mig igenom den, men ångrar det nu. Den var urtrist.

    Ja, blev lite besviken alltså.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...