fredag 17 maj 2013

5 books to movies-tag.

Blev taggad av Pia för ett tag sedan att göra denna roliga tagg som går ut på att man ska berätta om fem böcker man gärna skulle se som film/tv-serie.

Så här är mina favoriter, jag har medvetet försökt att välja några som inte alla andra redan har valt:



1.) Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger
Först ut min absoluta favoritbok of all time. Så himla bra...  Tror att den skulle kunna bli en riktigt bra film med urfina miljöer. Vill se kyrkogården.... aaaww. *dör lite* Dock har jag svårt att se framför mig vilka skådisar som skulle kunna passa. Men tror den skulle bli jättebra som en finstämd independent rulle.




2.) The fault in our stars av John Green
Den här ska ju redan bli film, men kunde inte låta bli att ha den med på listan iallafall.
Är så pepp, fast är sjukt besviken på valet av skådespelare hittills. Hade tänkt mig några helt andra. Suck.




3.) Anna and the french kiss av Stephanie Perkins
Jag menar, kom igen... världens sötaste bok. Vem vill inte se den som film? Tänk Paris och Etienne St Clair.... aaaaaaaah... *fangirling* Åh, vilken mysig liten film det skulle kunna bli. Gullegull!




4.) Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon

Det här skulle kunna bli en riktigt mysig romantisk komedi tror jag med massor av underbara dogs. Åh, vad jag skulle älska att se alla fina hundar på film. Jag tänker mig en "You've got mail" fast med hundar istället och typ Tom Hanks och Julia Roberts i några av rollerna. Riktigt klassisk feel-good som man kan kura ihop sig under en filt och kolla på i höstmörkret.




5.) Hemsökt-serien av Meg Cabot

Sist ut har vi en bok serie av min favoritförfattare. Älskar huvudkaraktären i den här serien och eftersom jag älskar En prinsessas dagbok-filmerna så skulle det vara jättekul att se ännu en av min favoritförfattares böcker bli film. Är övertygad om att jag skulle älska även denna. Och som sagt med en tuff och kaxig huvudkaraktär... frågan är väl bara vilken skådis som skulle passa. Några förslag?

Bubblare:
Själlös av Gail Carriger. STEAMPUNK!


Jättekul tagg det här. Har faktiskt ingen aning om vilka som redan har gjort den så taggar ett par stycken bloggar här nedanför och så hoppas jag att några av er inte redan har gjort den.

Bella från Bellasbokblogg
Ebba från Iceandfire
Alba från Boklyckan
Elina från Ielinashylla
Linnea från Liljobooks

2 kommentarer:

  1. Tack för taggen! Du gissade rätt, jag har faktiskt inte gjort den här taggen ännu ;)
    Skulle verkligen vilja se Själlös som film, det är en av mina absoluta favoriter!^^
    Som sagt, tusen tack för taggen! Ska bli kul att göra den^^ ♥

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...