lördag 18 maj 2013

City of fallen angels av Cassandra Clare

Canon EOS 1100D

Titel: City of fallen angels
Författare: Cassandra Clare
Serie: The Mortal Instruments #4

Förlag: Walker Books
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 424


Denna bok ingår i temat: Sequels. En temavideo kommer inom kort.

(Utläst den 6 maj 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Goodreads:
Clary is back in New York and life is good: she's training to be a Shadowhunter and is finally able to call Jace her boyfriend. But nothing comes without a price. When Jace inexplicably begins to pull away from her, Clary is forced to acknowledge that she herself has set in motion a chain of events that could lead to the loss of everything she loves. Even Jace.

Love. Blood. Betrayal. Revenge. The stakes are higher than ever...


 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina kommentarer om:
 


Handling:
Jag vet egentligen inte riktigt vad jag tycker om att
serien inte var slut efter City of glass. Den kändes ju verkligen som ett avslut, men icke sa nicke.

Spänning/Fart:
Det är spänning och fart som det alltid brukar vara i The Mortal Instruments-serien och det gillas ju såklart men tycker inte att det var riktigt lika mycket action i den här som det har varit i de tidigare böckerna. Men det blev trots detta aldrig ointressant så det är ju ett plus.

Karaktärer:
Jag saknade dessa karaktärer när jag läste Clockwork Angel för ett tag sedan så jättekul att få återse alla mina favoritkaraktärer igen.

Dock måste jag säga att jag inte gillade Jace och Clary lika mycket i den här boken tyvärr. Är inte jättefan av allt tjafs dem emellan. Tyckte mycket bättre om Jace som han var i början av serien. Han var mycket roligare då.

Skrivsätt:
Cassandra Clares skrivsätt är ju oklanderligt som vanligt. Inte speciellt svår engelska heller. Kommer ihåg att jag tyckte hennes engelska var lite svår i första boken, men inte nu längre - jag kanske har vant mig. Och all sarkasm, älskar det!

Sammanfattning och betyg:
En bra bok, dock inte den bästa i serien. City of glass var bättre! Men det blir ändå en fyra, för dålig är den inte. Älskar den här serien!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...