måndag 27 maj 2013

En tag om sommarläsning.

Jag blev taggad av Malin att svara på en enkät om sommarläsning. Så det är väl bara att köra på.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Lock and key – Sarah Dessen
Systrar i jeans - Ann Brasheres
The DUFF - Kody Keplinger
Var är Alaska? - John Green
Beautiful Disaster - Jamie McGuire

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
The Host av Stephenie Meyer. Ska läsa den till temat, men är faktiskt inte jättesugen då den är så tjock!

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

Vi håller på att fixa en trevlig liten gräsplätt utanför huset där vi precis sått gräs så hoppas på att det har kommit upp till i juli när jag har semester så jag kan ligga på gräset och läsa. Annars har vi hyrt en stuga till semestern och där hoppas jag få massor läst!

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
I stugan vi hyrt.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
The DUFF kanske... eller något av Sarah Dessen!

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Jag vill återigen tipsa om Jenny Hans Sommar-trilogi som börjar med Sommaren jag blev vacker. Den är så satans bra.

7. Strand eller hängmatta?
Svårt. Jag gillar båda. Nej, kan inte bestämma mig. Jag säger båda.

8. Deckare eller roman?
Roman. Är ingen deckartjej, men jag försöker. Ska försöka läsa något av Kepler snart.

9. Favoritgenre?
YA!




10. Tagga 3 andra!

Elin
Bella
Anna

11 kommentarer:

  1. Vad lyxigt det låter med stuga!
    Tack för taggen! Ska göra den så fort jag hinner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns lyxigt. Vi vill ha sommarstuga men har inte råd så det blir till att hyra en, men inte helt fel det heller.

      Radera
  2. The Host är inte så jobbig som den ser ut, språket är enkelt och flyter på bra. En av de få böckerna som jag längtade hela dagen efter att få läsa. En sån där bok bara ett kapitel till... och helt plötsligt upptäcker man att klockan är två på natten :P

    SvaraRadera
  3. Hihi ännu en tag, tack så mycket! Fixar det så fort jag kan :D

    SvaraRadera
  4. Tackar för TAG:en!

    Måste absolut läsa något av Dessen i sommar har inte läst en ända bok av henne :o

    SvaraRadera
  5. Hej Nelly!
    Jag vet ju att du gillar Lisa Jewell och jag hittade några böcker i bokbytarhyllan på biblioteket på engelska och kom genast att tänka på dig. De heter "thirty-nothing", "One hit-wonder" och "a friend of the family". Skulle du vilja ha någon av dem? Om du betalar portot kan du få dem gratis. Jag kan skicka bild också om du vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaaaw... gud vad gullig du är! "Thirty-nothing" har jag fast på svenska. Men de andra får du jättegärna skicka en bild på så jag ser skicket på dem. Är de fina så är jag absolut intresserad.
      Tack igen för att du tänkte på mig!

      Radera
  6. Woop woop på Beautiful disaster! Och Dessen och Green är ju alltid pepp! Fin lista!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...