tisdag 14 maj 2013

I min brevlåda (47): Bokbyte + lite annat smått och gott.

Dags för ett nytt "I min brevlåda"-inlägg. Har ingen ork att spela in någon Book Haul, så ni får hålla till godo med lite bilder denna gång. Och ja, jag vet att jag fortfarande har en köpgräns. Tyvärr så har jag inte riktigt lyckats hålla mig innanför den den här gången. Men ingen av böckerna är någon bok som jag inte verkligen har velat ha iallafall.



+ Var är Alaska av John Green, Idolen av Meg Cabot och Systrar i jeans av Ann Brashares
Tre böcker från lite olika bokbyten.



+ Kretsen av Maggie Stiefvater, Hypnotisören av Lars Kepler och Sommar för evigt av Jenny Han
Dessa böcker fick följa med hem från Akademibokhandeln för någon vecka sedan. Har redan läst ut Sommar för evigt och älskade den. Recension på den kommer snart.




+ Across the universe av Beth Revis
Ni kommer säkert ihåg detta inlägg? Nu vet ni vilket omslag jag till slut valde.




+ Att lura döden av L.J Smith och Lolita av Vladimir Nabokov 
I helgen var jag och sambon i Småland och på den lilla lokala bokhandeln hittade jag dessa. Blev jätteglad att jag hittade första boken i Night World-serien i rätt omslag och Lolita har jag varit sugen på ända sedan Tessan hyllade den för ett tag sedan.



12 kommentarer:

  1. Vad roligt med lite nya böcker. :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du gillar Across the Universe lite mer den här gången :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag med, men läste ju knappt 30 sid förra gången så denna gång ska jag försöka läsa den lite mer ordentligt denna gången.

      Radera
  3. Har aldrig sett det omslaget på Hypnotisören!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller. Kan inte säga att jag älskar det... men plötsligt var det det enda omslag jag kunde hitta.

      Radera
  4. Härlig hög med böcker. Hypnotisören tyckte jag mycket om. Lolita är precis som Tessan skrev väldigt bra.

    SvaraRadera
  5. Så mycket kul nya böcker du fått :D

    SvaraRadera
  6. Oh - "Lolita" vill jag också väldigt gärna läsa. Någon gång. (; Snyggt omslag för övrigt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är supernyfiken på den!!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...