söndag 26 maj 2013

Sommar för evigt av Jenny Han

Canon EOS 1100D

Titel: Sommar för evigt
Författare: Jenny Han
Serie: Belly #3
Förlag: Ponto pocket
Utgivningsår: 2013
Språk: Svenska
Antal sidor: 269


(Utläst den 9 maj 2013)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beskrivning från Adlibris:
Belly har haft två stora kärlekar i sitt liv, båda med efternamnet Fisher. Men hon valde Jeremiah. Jeremiah som alltid funnits där och som aldrig svikit henne. Och efter att ha varit oskiljaktiga i snart två år - de går till och med på samma college nu - är Belly säker på att Jeremiah är hennes livs kärlek. De bestämmer sig för att gifta sig på stranden i Cousins.

Då dyker Conrad upp. Conrad som svek, men som fortfarande älskar henne. Plötsligt är de där igen, alla tre, i huset vid havet, och Belly börjar tveka. Kan hon verkligen gifta sig med Jeremiah om det innebär att hon förlorar Conrad? Belly tvingas konfrontera sina känslor för Jeremiah och Conrad och inse vad hon kanske alltid vetat: någons hjärta kommer att krossas.


 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina kommentarer om:
 


Handling:
Som jag har väntat på den här boken. Ville verkligen ha den i pocket så att jag skulle ha alla delar i serien i samma format. Men har bara hittat den i kartonnage, men nu äntligen släpptes den i pocket.

Jag fullkomligt slukade de andra två böckerna i serien förra sommaren. Älskade dem verkligen. Och nu har jag äntligen fått läsa sista delen. Jag vet inte ens vad jag ska säga. Den här boken var precis lika underbar som de andra i serien och jag älskade varenda sida. Jag längtade tills jag skulle få komma hem och läsa den här samtidigt som jag inte ville läsa för att då skulle ju boken ta slut. Det är så det ska vara! Riktigt härligt!

Spänning/Fart:
-

Karaktärer:
Ja, jag har blivit irriterad på Belly under seriens gång. Snälla, bestäm dig någon gång. Sånt jäkla hattande hela tiden. Tyckte aldrig under den här bokens gång att hon verkligen skulle välja Jeremiah... Så blev jätteglad över slutet! Var lite orolig där att hon skulle ha valt någon helt annan, så blev lite tårögd när jag förstod vem hon till slut valde. <3 Grät när jag läste vad Susannah hade skrivit också. Hade velat läsa det andra brevet med. Synd att man inte fick det.

Skrivsätt:
Älskar Jenny Han. Verkligen! Älskar att hon skriver lättsam Ya med så mycket allvar och hjärta. Oftast brukar det ju bara bli lättsamt och roligt men Jenny Han lyckas skapa en sådan otroligt fin stämning i sina böcker. Måste läsa något mer av henne. Fast vet inte om hon har skrivit nåt mer...

Sammanfattning och betyg:
Åh, underbara sommarserie. Vad ska jag NU läsa i sommar? Vill hitta en ny sådan här underbar serie. Får väl bli att återgå till Sarah Dessen...

Någon som har några tips?

Betyget blir självklart fem tassar!!! Tveklöst bästa boken den här månaden!




10 kommentarer:

  1. jenny Han har annars bara skrivit barn böcker vad jag vet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ånej... hoppas att hon släpper fler ya böcker snart då!

      Radera
  2. Jag håller verkligen med dig, så otroligt underbar och mysig serie! Jag tänker läsa om den i sommar tänkte jag. Tyvärr så kan jag inte ge dig nå tips på mysiga sommarböcker förutom Sarah Dessen. Jag försöker också hitta en ny till sommaren :)

    SvaraRadera
  3. Tonårsboken http://tonarsboken.blogspot.se/
    har tipsat om sommarböcker i sina senaste 2 inlägg =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad bra. Ska genast kolla in.

      Radera
  4. Åh, älskar också serien men jag har fortfarande inte läst den sista boken! Har precis som du väntat på den i pocket. Men nu när den finns så måste jag ta och läsa den snart, det här låter ju riktigt lovande! :)

    SvaraRadera
  5. Jag är sugen på att skaffa serien i den svenska pocketutgåvan trots att jag redan har den på engelska. Tycker den är så fin! Kanske kan vara bra att ha två upplagor sen när jag blir rik så att jag kan ha en i sommarhuset och en i lägenheten... ;)

    Jenny Han skriver en YA-serie tillsammans med Siobhan Vivian. Den första boken, Burn for Burn, finns ute men jag har inte läst den och tvåan kommer i höst. Nästa år kommer Hans nästa egna, To All the Boys I've Loved Before, som jag ser sjukt mycket fram emot!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...