lördag 18 maj 2013

Temainlägg: Science Fiction

Canon EOS 1100 D


Då var äntligen Sequels-temat avslutat. (En video kommer förhoppningsvis inom några dagar.)
Vilket betyder att jag äntligen kan påbörja nästa tema som ju som jag tidigare avslöjat blir: Science fiction. De fyra böcker som fick mest röster i omröstningen blev dessa.

Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams (Blev fyra i omröstningen. Kommer dock troligen bara att läsa första boken, om det inte är så att jag tycker så mycket om den så jag måste läsa de andra direkt)
Cinder - Marissa Meyer (Första plats i omröstningen. Har dessutom stått hundra år i hyllan, så nu jäklar ska den läsas!)
The Host - Stephenie Meyer (Delad andraplats i omröstningen. Är mer pepp på att läsa den nu när jag sett filmen. Känns som att jag nog kommer att förstå mer nu.)
Across the universe - Beth Revis (Också tvåa i omröstningen. Försökte ju läsa den för länge sedan, fastnade inte då men ska ge den ett nytt försök nu.)

Bubblare blir:
Ender's game - Orson Scott Card (blev femma i omröstningen)
Scarlet - Marissa Meyer (ifall jag känner att jag måste läsa fortsättningen direkt)


Ser fram emot att läsa allihopa! Ska bli kul!

6 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna vilja läsa om Liftarens guide, var så länge sedan jag läste den och tror att jag var lite för ung för att uppskatta den då.
    Cinder har jag hört mycket gott om och The Host gillade jag :)

    SvaraRadera
  2. Jag ser fram emot att höra vad du tycker om Liftarens guide.. Själv så älskar jag den boken, men vet att det är många som bara tycker den är konstig, haha. :)

    SvaraRadera
  3. Jag är sugen på att läsa Across the universe. Har verkligen ingen aning alls om vad den handlar om men framsidan är ju så fin :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...