fredag 14 juni 2013

Bokbloggsjerka 14-17 juni.

Oj, vad det var länge sedan jag svarade på Jerkan. Har nog inte gjort det på ett halvår typ så nu kan det väl vara dags då. Om du inte vet vad en jerka är så kan du klicka här.

Denna veckas fråga lyder:

Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför?
- See more at: http://alkb.se/bokbloggsjerka-14-17-juni-2#sthash.U1oNHwT4.dpuf
Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför?

Svår fråga, men jag tror att jag väljer Mia Thermopolis, surprise surprise! Hon är huvudkaraktär i min absoluta favoritserie - The Princess Diaries. Har läst så många böcker om henne nu så att det känns som att vi är kompisar på riktigt. Faktiskt. Nej, men helt ärligt så skulle hon vara riktigt cool att ha som bästa kompis. Tänk att få hänga med henne i Genovia varenda dag och sova över i hennes lyxsvit och allt det där. Nice!!!




Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför?
- See more at: http://alkb.se/bokbloggsjerka-14-17-juni-2#sthash.U1oNHwT4.dpuf
Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför?
- See more at: http://alkb.se/bokbloggsjerka-14-17-juni-2#sthash.U1oNHwT4.dpuf

16 kommentarer:

  1. Blev inte förvånad över ditt val. Har ju förstått att du gillar denna serie! Själv har jag inte läst några av böckerna men däremot sett filmerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tittar på första filmen nu för miljonte gången, min sambo håller på att bli knäpp på mig. LOL.

      Radera
  2. Det skulle nog vara ganska kul. Själv har jag bara sett första och kanske (minns inte riktigt) andra filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns två filmer... jag önskar att det fanns åtminstone en till. Älskar dem.

      Radera
  3. Har inte heller läst böckerna, men sett två(?) filmer. Filmerna gillade jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filmerna är BÄST!! Och böckerna.

      Radera
  4. Har inte läst böckerna... än.

    SvaraRadera
  5. Gillar också Mia Thermopolis, hade gärna haft henne som vän och fått åka med till Genovia :)

    SvaraRadera
  6. Min Absoluta favoritfilm när jag var yngre, kunde varenda replik :P

    SvaraRadera
  7. Det skulle nog vara kul. Har inte läst böckerna, men har sett filmerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta har sett filmerna, fler borde läsa böckerna.

      Radera
  8. Har inte varken läst eller sett, så jag har ingen aning om vem hon är. Men en lyxsvit är ju aldrig fel...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...