söndag 9 juni 2013

En liten undran och en idé för kommande tema.

För någon dag sedan tittade jag på Priscillas senaste Book Haul (Besök hennes kanal här) och då tyckte jag att hon hade ett väldigt intressant tema för juni; nämligen ett tema baserat på vilken typ av läsare man är, och vilken typ av läsare man har varit under sin uppväxt. Detta tyckte jag var ett riktigt intressant tema. Det verkar gå ut på att man ska inkludera böcker från olika genrers som man läst mycket av under sin uppväxt.



Jag är faktiskt lite osäker på vad jag egentligen läste när jag var yngre. T.ex så läste jag ju tvillingböckerna, Grottbjörnens folk.... Jag kommer ihåg att jag hade en period när jag bara ville läsa rysare ett tag. Och ett tag var det bara Danielle Steel som gällde för att sedan tröttna och istället plöja Liza Marklund. Sedan vet jag att jag alltid varit svag för feel-good också, Rosamunde Pilcher och liknande.

Tyckte detta kunde vara intressant att höra sig för om. Vad brukade ni läsa när ni var yngre och vilka böcker skulle ni inkludera i ett sådant här tema? Lämna gärna förslag åt mig, vad som skulle kunna passa och även vad ni själva skulle ha valt.


10 kommentarer:

  1. Jag läste i stort sett bara episk fantasy och mystery-deckare (typ Sherlock Holmes och Agatha Christie) när jag var liten. Men det låter som ett skoj tema, om inget annat så blir det ju väldigt blandade böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det jag tyckte kunde vara kul! Annars vet jag att det lätt kan kännas lite tjatigt.

      Radera
  2. Jag älskade tvilling böckerna, men HP böckerna blev omlästa en gång per år sen läste jag mycket blandat, vad jag hittade på bibblan som var intressant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok... nä jag är för gammal för att ha kunnat läsa HP-böckerna som barn tyvärr. Den första kom ju ut när jag var 18-19. Och då läste jag den ju inte direkt. Tror jag läste den när jag var 19-20..

      Radera
  3. Åh, det hade varit jättekul om jag inte hade läst typ precis samma sorts böcker som jag läser nu. Dvs ungdomsböcker, fantasy och skräck. Haha.

    SvaraRadera
  4. Du har blivit taggad inne hos mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, ska kolla in det.

      Radera
    2. Ah, har redan gjort den taggen tyvärr.

      Radera
  5. När jag var yngre läste jag Kitty, Tvillingarna, Sherlock Holmes, Harry Potter och en massa fristående romaner av olika karaktär. Kalla kårar-serien av R. L. Stine får inte glömmas att nämnas. (; (: Det låter som ett intressant tema!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...