torsdag 6 juni 2013

I min brevlåda (48): Sommarböcker, bokbyte + lite annat.

Köpgräns till trots så har jag gått och köpt hem ännu fler böcker. Hur ska det här gå? Ja, ja några är ju iallafall fortsättningar på serier och sedan är det ju många böcker från bokbyten också. Orkar inte spela in någon Book Haul denna gång heller så hoppas det är okej ändå?

Struntade även i att inkludera mina två senaste bokvänsböcker då ni ju redan sett dem. Tyckte bara det kändes onödigt att visa upp dem igen.



+ The fine art of truth or dare av Melissa Jensen,  Honey, baby, sweetheart av Deb Caletti,  och Järnkonungen av Julie Kagawa
Tre bokbytesböcker jag nyligen fått hem. Är jätteglad för alla tre. Tror att jag kommer tycka om de allihopa. De två första blir nog bra sommarläsning.



+ Fallout av Ellen Hopkins och Wings av Aprilynne Pike
Två böcker som kom i en Adlibris-beställning för ett tag sedan. Tredje delen i Crank-trilogin ska bli kul att läsa. Blir skönt att få avsluta ännu en serie också. Wings har jag varit nyfiken på ett tag också.




+ Persikosommar av Jodi Lynn Anderson, Knocked out by my nunga-nungas av Louise Rennison, Dancing in my nuddy pants av Louise Rennison och The summer I became a nerd av Leah Rae Miller
Den senaste i raden beställningar från Adlibris. Detta paket hämtade jag ut idag faktiskt och det innehåller främst böcker som jag planerar att läsa i sommar. Men har hon inte redan Georgia Nicholson-böckerna tänker ni säkert? Jo, visst. Jag hade de men bytte bort dem vilket jag ångrade så jag köpte dem igen. Men har ännu bara läst de två första böckerna i serien. Så ska bli kul att läsa resten av serien.



+ The Walking Dead, Lugnet före... av bl.a. Robert Kirkman och Uncommon Criminals av Ally Carter
Volym 7 i TWD som jag fick hem för någon vecka sedan. Den är redan utläst och jag älskade den så klart. Sedan har vi Uncommon Criminals som jag också bytte bort för ett tag sedan och nu har jag köpt den från rätt förlag och i rätt format. Förut så matchade inte ettan och tvåan så det är därför jag köpt den igen. Avskyr ju när det inte matchar.


8 kommentarer:

  1. Jag läste ut Järnkonungen idag och tyckte verkligen den var riktigt bra! Hoppas du kommer tycka om den och alla andra böcker :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina böcker! Ska bli jättespännande att se vad du tycker om Wings. Jag älskar verkligen omslaget!
    /Cilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det omslaget är verkligen fint ja.

      Radera
  3. Åh vad avundsjuk jag blir! Vill ha The summer I became a nerd, The fine art of truth or dare, Honey, baby, sweetheart. Planerar att göra en sommmarbeställning fast jag har så många oläst böcker men det är svårt att låta bli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot alla du nämnde ovan!

      Radera
  4. Åh, vad härligt med så många nya böcker där de flesta är somriga och passar att läsas på sommaren! :) Själv tänkte jag ta och skrapa ihop så många sommarböcker jag kan och ha det som tema på bloggen under sommaren^^

    Har förresten gått och taggat dig! ;)
    http://boklyckan.blogspot.se/2013/06/book-rescue-tag.html?m=1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, tack för taggen men jag har redan gjort den.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...