lördag 1 juni 2013

Månadsrapport: maj


Canon EOS 1100D


Läst i maj 2013;
59. Farlig förmåga - Jessica Spotswood
58. The Walking Dead, vol 7. Lugnet före... - Robert Kirkman (seriealbum)
57. Cinder - Marissa Meyer
56. Borttappad - Shaun Tan (bilderbok) Ej med på bilden!
55. Zita the spacegirl - Ben Hatke (seriealbum)
54. Den store Gatsby - F. Scott Fitzgerald
53. De målade grottornas land - Jean M. Auel
52. Sommar för evigt - Jenny Han

51. City of fallen angels - Cassandra Clare

Totalt lästa böcker: 9
Antal böcker lästa på engelska: 3 (Vaaa?)
Antal böcker lästa på svenska:
6

Bästa boken var: Sommar för evigt och De målade grottornas land. Svårt val dem emellan... men båda var sista delen i en serie och jag älskade varenda sida.

Sämsta boken var: 
Den store Gatsby. Den var verkligen urtrist, fattar inte hur jag ens tog mig igenom den.

Månadens överraskning: Farlig förmåga. Den var skriven på ett lite gammaldags sätt, men ändå lättläst. Det tyckte jag om.

Månadens besvikelse: Zita the spacegirl. Den var okej, men jag föll inte så pladask som jag hade hoppats. Tyvärr.

Böcker jag gav upp: Ingen. Men höll på att ge upp flera gånger med Den store Gatsby.

Sammanfattning av månaden: Bara nio lästa böcker. Är inte jättenöjd. Men jobbet har tagit väldigt mycket tid och ork så har fått fuska in många korta böcker på svenska, så att jag ska ha läst någonting iallafall. Är därför besviken över antalet lästa böcker på engelska den här månaden. Men, men...

Planerar att läsa i juni: Måste försöka ta tag i mitt Science Fiction-tema som bara blir framskjutet hela tiden. I övrigt inget speciellt, bara fortsätta beta av olästhögen.

_________________________________________________________________________________


Har inte sett så jättemycket den här månaden. Men kan ju ändå visa upp det lilla jag sett.

Tv-serier jag sett i maj 2013;



(Om ni vill ha recension av Call The Midwife som ju faktiskt är baserad på en bok så får ni hojta till!)


Filmer jag sett i maj 2013;



    

2 kommentarer:

  1. Vet hur det är när jobbet tar över, har inte heller hunnit med att läsa så mycket som jag egentligen vill!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite frustrerande faktiskt.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...