söndag 2 juni 2013

Tag: MASH (The Book Edition)

Blev taggad av Miriam på Schitzo Cookies bokblogg att göra denna superroliga tagg, så tack Miriam. Har sett några videor på Youtube också där booktubers spelar ett spel som kallas för Mash som har varit roliga att titta på. Ifall ni inte förstod reglerna när jag försökte förklara i videon så kan ni kolla på denna eller denna video först. Eller på Miriams video här.



Mina svarsalternativ var följande:


Var ska vi bo?

+ District 12 från The Hunger Games
+The Night Circus från The Night Circus
+Genovia från Princess Diaries
+ Chemical Garden-världen
+Hogwarts från Harry Potter

Vem blir min framtida partner?
+ Ron Weasly från Harry Potter
+Wes från Mitt perfekta liv
+ Lucius Malfoy från Harry Potter 
+ Jace från The Mortal Instruments
+ Henry från Tidresenärens hustru

Vad ska vi ha för husdjur?
+ Hedwig från Harry Potter
+ Fat Louie från Princess Diaries
+ Hippogriff från Harry Potter
+ Ulv från Vargbröder
+ Toffee från Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Vad ska du ha som arbete?
+ Professionell Quidditchspelar från Harry Potter
+ Driva hundpensionat (Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
+ Princess of Genovia (Princess Diaries)
+ Shadow Hunter från The Mortal Instruments
+ Vampire Slayer från Buffy

Vem ska bli din bästa vän?
+ Earl från Me and Earl and the dying girl
+ Hermione från Harry Potter
+ Mr. Collins från Stolthet och fördom
+ Mia Thermopolis från Princess Diaries
+ Suze från Hemsökt

Vad blir ditt transportmedel?
+ Flygande motorcykel  från The Mortal Instruments
+ Hoverboard från Uglies
+ Åka buss
+ Med en kvast (tex en Firebolt) från Harry Potter
+ Cykla


Hoppas att några av er andra vill testa på det här spelet också. Jag taggar Pia, Sara och Ebba! Hoppas att ni vill testa.

6 kommentarer:

  1. jag har velat göra den här aslänge!! :D så himla kul grej. Ska se till att göra en video så snart jag kan ^^ Tack för taggen! (jag tror att jag kommer sno Jace från dig hehe)

    SvaraRadera
  2. Undras hur stor marknaden är för hundpensionat i distrikt 12... varmt lycka till! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. :P Ja det undrade ju jag också... LOL!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...